Bestel contactlenzen voor de beste prijs online in Nederland | alensa.nl Koop online contactlenzen en lenzenvloeistoffen bij alensa.nl aan de beste prijs in Nederland. Goedkoop & voordelig. Wij leveren snel thuis. Bestel nu!

Alensa Reviews

    Geen garantie op je producten

    5 weken geleden een montuur gekocht met een fabrieksfout, 5 weken al bezig met mijn geld of een goed montuur te krijgen.

    Een maand geleden heb ik een montuur besteld bij Alensa Nederland. Na een aantal werkdagen heb ik dit montuur thuis ontvangen met een fabrieksfout. Het was aan een kant niet mogelijk om het montuur open te maken om er een glas in te zetten.

    Vervolgens heb ik Alensa hierover gecontacteerd en kreeg ik te horen dat ik mijn bril terug kon sturen en ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat er krasjes op mijn montuur zitten, maar hij wel open gemaakt kan worden. Omdat mijn montuur open gemaakt kan worden, wordt hij teruggestuurd naar mij.

    Hierna heb ik nogmaals het montuur ontvangen en was er nog steeds niks opgelost. Het montuur ging nog steeds aan dezelfde kant niet open. Nadat ik dit ontdekt had besloot ik gelijk weer Alensa te contacteren. Hierbij vertelde ik dat het nog steeds niet werkte en heb ik uiteindelijk een video gestuurd waarin ik duidelijk liet zien dat het montuur niet open ging.

    Alensa gaf als antwoord dat ik de bril mocht terugsturen, ondanks de krassen, en dat ik een nieuwe van ze zou krijgen.

    Op dit moment zijn we een aantal weken verder en heb ik een reactie ontvangen van Alensa. Hierin is mij verteld dat er krassen op het montuur zitten en ik geen nieuw montuur krijg. Alensa refereert naar hun regelement waarin staat "de producten moeten in verkoopbare toestand zijn".

    Echter maakt het hierin helemaal niet uit of er krassen aanwezig zijn op het montuur, omdat door de fabrieksfout de bril nooit in verkoopbare toestand is geweest. Het is tevens niet zo dat ik mijn montuur aan het retouren ben. Alensa biedt een 2 jarige garantie op al hun producten en mijn product is nooit volgens de juiste kwaliteit geleverd, op mijn adres. Om deze reden hoort dit binnen de garantie te vallen en zal Alensa dit moeten oplossen.

    Tot slot heb ik aan de telefoon een gesprek gehad met een klantenservicemedewerker. Hierin beweerde hij nog steeds dat het montuur open ging op het moment dat hij teruggestuurd was. Hierna heb ik hem gevraagd of zij dan een filmpje wilden maken waarin het montuur open ging. Deze medewerker vertelde mij het volgende "het is helaas niet mogelijk om een video van het montuur te maken dat hij niet open gaat, omdat wij te maken hebben met allemaal 'privacyregels'". Op het moment dat ze echt een werkend product hadden geleverd, hadden ze natuurlijk wel een video gestuurd. Dit bewijst maar weer dat ze hun problemen niet willen toegeven en gewoon oplossen.

    Sterke punten
    Die zijn er niet

    Zwakke punten
    - Slecht montuur
    - Slechte service
    - Onbetrouwbaar

    NIET aan beginnen!

    Had een doosje van 6 maandlenzen waarbij de 1 na de andere scheurde. Dit gemeld, maar hun reactie was dat ik alle lenzen had moeten bewaren (had de eerste 2 niet bewaard maar die daarna wel) en dat ik een verklaring van de oogarts moest overleggen waarin stond dat mij deze lenzen waren aangeraden. Ik gebruik deze al tig jaren en nooit geen problemen gehad, maar nu er ineens een heel pakje niet aan de eisen voldoet schepen ze je op deze manier af. Kreeg een vergoeding op mijn account gestort van een paar euro, maar daar kan ik niets mee want ik bestel hier NOOIT WEER! Ze wilden ook niet het saldo op mijn rekening terug storten. Helaas zie ik hier weinig recensies, maar neem van mij aan dat als er iets niet loopt zoals het hoort je niet bij de klantenservice van Alensa moet zijn. BEZINT EER GE ER AAN BEGINT!

    Sterke punten
    snelle bezorging

    Zwakke punten
    klantenservice , klacht afhandeling

    Slecht product slechte service

    Extreem slechte service. Had hier nieuwe lenzen besteld, helemaal volgens de specificaties die ik al jaren heb. De ontvangen lenzen waren echter niet goed, ik zag er wazig door. Contact met Alensa was vreselijk. Ze konden zogenaamd de bestelling niet terugzien dus waarschijnlijk had ik (na 31 jaar lensdrager met ongewijzigde specificaties) verkeerd besteld! Andere optie was volgens hun dat ze wellicht niet goed zouden passen... Dan zit er toch een fout in de lenzen? En ik kreeg de opmerking maar naar de opticien te moeten gaan... Terugnemen deden ze niet want seal was verbroken. Ja logisch moet ze toch dragen? Bestelde voorheen ook bij andere partijen (Vision Direct en Toplenzen) en nooit een probleem gehad. Ook niet met switchen van merk. Nooit Alensa!

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Trage verzending. Geen enkele service. Producten niet goed.

    Foutieve bestelling niet te controleren

    Bril op sterkte besteld bij Alensa.
    Helaas krijg je na je bestelling geen bevestiging met wat je hebt besteld zodat je altijd kunt nacontroleren. Na het lange wachten de bril in huis met de groeten van de fabrikant en een boel Chinese tekst. Lekker goedkoop maar niet heus. In plaats van + sterkte krijg ik glazen met een - sterkte zodat er niet doorheen is te kijken en u raad het al. Wie krijgt de schuld? De klant want die heeft geen bewijs dat hij wel een juiste bestelling heeft gedaan. De glazen a 100 Euro zijn voor de klant en Alenso trekt zijn handen er van af want er is verkeerd besteld. Nooit hiermee problemen gehad en zeker alles goed gecontroleerd volgens de meetgegevens van mijn opticiën. Klant is geen koning. Ik vindt het wel raar dat er zo veel goede ervaringen zijn met deze lui. Ik ga gewoon terug naar mijn betrouwbare leverancier die geen Chinees en Oost Europees spul aflevert.

    Sterke punten
    Eigen belang

    Zwakke punten
    eigen belang

    Kras op brilglas

    Ik had na 2 dagen al een kras op mijn glas.ik draag al ruim 38 jaar een bril.en heb nog nooit binnen 2 dagen een kras gehad.
    Ik mocht de bril terug sturen en nagekeken op de klacht, word gezegd dat ik de bril onjuist heb schoon gemaakt.nou ik gebruik al jaren een hydrofiele luierdoek voor mijn glazen nooit problemen gehad.maar volgens hun mag ik alleen de poetsdoekje gebruiken.
    Maar nu wordt de klacht geweigerd en de bril terug gestuurd.
    Nou voor mij geen bril meer bij Alensa.

    Sterke punten
    Ze hebben wel de moeite gedaan om het na te kijken

    Zwakke punten
    Maar geen oplossing aangeboden

    Waar is men bestelling

    Men lenzen met expres levering bestelt, na 10 dagen geleden heb ik nog steeds geen levering

    Sterke punten
    Keuze

    Zwakke punten
    Levering

    Slechte levering, slechte bereikbaarheid

    Ik heb 4 december 2017 lenzen besteld. Goede prijs maar daar houdt het ook bij op. Eind december 2017 nog mijn lenzen niet binnen. Dus vier weken later. Meerdere keren geprobeerd te bellen, geen bereikbaarheid i.v.m. Kerstvakantie (??). Uiteindelijk maar lenzen bij een ander bedrijf gekocht want ik zat zonder. Na heel veel proberen te bellen eindelijk iemand aan de telefoon. Zij konden wel alvast twee doosjes sturen (hadden zij ook direct begin december kunnen doen!). Dat hebben zij gedaan. Goede levering binnen 1 dag. Maar....ik mis nog steeds 1 doosje lenzen. Die waren er nog niet. Dus 8 weken later... bellen? Nee, geen gehoor... Ik word hier echt wel moe van. Ik blijf het maar proberen maar in ieder geval, ondanks de lagere prijs, geen lenzen meer bij Alensa voor mij.
    Jammer....

    Sterke punten
    Lagere prijs

    Zwakke punten
    Zeer slechte levering, geen updates, nauwelijks bereikbaarheid en ik zit nog steeds op een deel van mijn bestelling te wachten. Geen updates van Alensa... dat kan dus veel netter, lijkt mij. Ik ga hier niet meer bestellen.

Bezoek Alensa

Schrijf een review