Reviews van deze auteur (115000)

Nooit meer Pearle, chaos alom

Review over Pearle

Brilplan en kwaliteit, niet doen!!
Het betreft het brilplan, in de eerste instantie vond ik het een leuk concept, en ben ik er in gestapt. Inmiddels 2 jaar verder heb ik besloten ermee te stoppen. De kwaliteit is niet geweldig. De brillen hebben nooit echt goed gezeten, ik ben enorm vaak terug geweest om af te stellen. En dan nog, steeds afzakken, pijn achter de oren, ach, iedere brildrager kent het fenomeen. Na 2 jaar heb ik er genoeg van, het zit nog altijd niet goed. Hetvenige prettige is dat ik meerdere brillen heb. Als de één pijnlijk is, zet ik de andere op. Maar dit is niet de bedoeling.
Het personeel is niet heel bekwaam..

Tevens was er een reparatie noodzakelijk. Dit zou een klein bedrag kosten, al varieerde dit enkele euro's per berekening, hoe dan???
Uiteindelijk wordt het dubbele bedrag van mijn rekening geïncasseerd. Dit heb ik gestorneerd omdat ik het er niet mee eens was. Uiteraard deed ik navraag, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord over het waarom. Vervolgens komt er een aanmaning, na, volgens Pearle, al eerdere correspondentie van hun kant hierover. Echter, ik heb nooit iets ontvangen. Ik heb maar betaald om problemen te voorkomen,en nogmaals om opheldering gevraagd via de mail, en in de winkel in Doetinchem, tijdens het inleveren vd brillen. De medewerkster begreep het ook niet. Het berekende bedrag stond toch echt als zodanig in hun systeem vermeld, maar niet het dubbele. Wel stond in het systeem dat het dubbele bedrag geïncasseerd was. Het klopt gewoon niet, de gang van zaken. De medewerkster gaat navraag doen....
Het gaat niet zozeer om de paar tientjes, maar de manier waarop het gaat. Ik wil het teveel betaalde bedrag dan ook graag terug ontvangen.
Het wordt nog gekker....geirriteerde mensen vanuut Pearle via de mail omdat ik wil weten waar mijn geld naartoe is gegaan. (Daar heb je weer zo'n lastige klant, dat gevoel krijg je).
Na het doorgeven van mijn besluit het brilplan te stoppen volgen er 2 betaalherinneringen, terwijl ik nooit een factuur gezien heb. De termijnbedragen worden automatisch geïncasseerd, en er is geen sprake van achterstand.
De bijgesloten factuur vermeldt enkel codes, zoek maar uit dus wat dat is, als
je maar betaalt.
Nu moet ik daar weer duidelijkheid over zien te krijgen, ik betaal niet zomaar. Vanwege verschillende afdelingen binnen Pearle, en dus verschillende mailadressen, daar ben ik achter gekomen tijdens mijn speurtocht wegens frustratie, mails met vragen
gesteld, wat het voor bedragen zijn, en waar de factuur was VOOR de betalingsherinnering kwam?
Het is zo'n chaos daar.
Medewerkers in de winkel weten vaak niet wat het hoofdkantoor voor een regels bedenkt. Daar komen sommigen ook voor uit. Daar ben ik nu wel achter, 1 ster is nog teveel voor dit bedrijf!

Mensen ga er niet mee in zee, dat is het enige advies dat ik geven kan!

Voor mij geen Pearle meer, en geen Brilplan. Ik ga weer terug naar mijn solide opticien waar ik kwaliteit krijg.

reacties: