Reviews over Opticiens


    Teleurstellende ervaring

    Review over EyeLove Brillen

    Ik heb Eyelove altijd bij iedereen aangeraden. Ik heb 5–6 brillen van hen, zelfs de oude die nog steeds in perfecte staat zijn. Maar deze laatste ervaring heeft mijn mening volledig veranderd.
    Na slechts 2–3 maanden begon de coating van mijn nieuwe bril al los te laten. Geen krassen, geen verkeerd gebruik gewoon slechte kwaliteit. Toen ik terugging naar de winkel, werd ik onbeleefd behandeld en werd het probleem zomaar afgedaan als “krassen.” Dat klopt simpelweg niet het is de coating die loslaat.
    Heel teleurstellend om te zien dat Eyelove loyale klanten zo behandelt. Als kwaliteit en service op deze manier blijven dalen, kan ik Eyelove niet langer aanraden. Voor mij is dit de eerste en laatste keer dat ik zo’n slechte ervaring met Eyelove heb gehad en helaas overschaduwt dit alle goede jaren ervoor.

    Sterke punten
    Price

    Zwakke punten
    Quality and behavior

    Zeer tevreden

    Review over De Muynck Optiek

    Zeer goed geholpen de de dame. Zowel met de keuze van de bril als de type glazen. Een dikke plus, ik ga hier zeker terug komen.

    Sterke punten
    Van a tot z zeer goed geholpen.

    Zwakke punten
    Geen.

    klantonvriendelijk Schilde

    Review over Hans Anders

    De klantvriendelijkheid in Schilde is ver te zoeken. Doordat er maar 1 winkeldame was stonden we reeds 1 uur en 20 min geduldig te wachten in de winkel tot het onze beurt was. Ik vroeg, tussendoor, of ik even naar het toilet mocht want moest dringend pipi doen. De dame zei dat het toilet enkel voor personeel was en ze daar wettelijk niet toe verplicht was dus dat ik niet naar het toilet mocht gaan. We zijn uit pure noodzaak vertrokken. Als je op punt staat om een bril van over de 1000 euro te kopen, het er voor over hebt om meer dan 1 uur in de rij te staan. Verwacht ik op zijn minst dat een sporadisch toiletbezoek mogelijk is. TOT NOOIT MEER ....

    Zwakke punten
    KlantONvriendelijk

    Zeer tevreden

    Review over Polette

    Een maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.

    Sterke punten
    De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen

    Zwakke punten
    Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.

    Zeer tevreden

    Review over Polette

    Een maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.

    Sterke punten
    De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen

    Zwakke punten
    Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.

    Très mauvais service client

    Review over Alensa

    Cliente fidèle depuis quelques années, j’ai acheté plusieurs fois des lentilles de couleur chez Alensa sans aucun problème… jusqu’à cette année. J’ai commandé exactement le même produit que d’habitude et j’ai reçu un lot défectueux : lentilles impossibles à porter, extrêmement inconfortables dès la première utilisation.

    J’ai fait un signalement pour la première fois depuis toutes mes commandes, mais le service client a refusé de prendre ma remarque en compte, prétextant qu’ils ne peuvent rien réclamer auprès du fabricant. Dans ce cas, à quoi sert donc la facture d’achat de ma commande ?

    C’est inacceptable pour une entreprise sérieuse. Très mauvais service client, aucune considération pour les clients fidèles. Je n’achèterai plus jamais sur ce site et je partagerai largement mon expérience pour éviter à d’autres d’être aussi déçus que moi.

    Nooit meer Pearle, chaos alom

    Review over Pearle

    Brilplan en kwaliteit, niet doen!!
    Het betreft het brilplan, in de eerste instantie vond ik het een leuk concept, en ben ik er in gestapt. Inmiddels 2 jaar verder heb ik besloten ermee te stoppen. De kwaliteit is niet geweldig. De brillen hebben nooit echt goed gezeten, ik ben enorm vaak terug geweest om af te stellen. En dan nog, steeds afzakken, pijn achter de oren, ach, iedere brildrager kent het fenomeen. Na 2 jaar heb ik er genoeg van, het zit nog altijd niet goed. Hetvenige prettige is dat ik meerdere brillen heb. Als de één pijnlijk is, zet ik de andere op. Maar dit is niet de bedoeling.
    Het personeel is niet heel bekwaam..

    Tevens was er een reparatie noodzakelijk. Dit zou een klein bedrag kosten, al varieerde dit enkele euro's per berekening, hoe dan???
    Uiteindelijk wordt het dubbele bedrag van mijn rekening geïncasseerd. Dit heb ik gestorneerd omdat ik het er niet mee eens was. Uiteraard deed ik navraag, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord over het waarom. Vervolgens komt er een aanmaning, na, volgens Pearle, al eerdere correspondentie van hun kant hierover. Echter, ik heb nooit iets ontvangen. Ik heb maar betaald om problemen te voorkomen,en nogmaals om opheldering gevraagd via de mail, en in de winkel in Doetinchem, tijdens het inleveren vd brillen. De medewerkster begreep het ook niet. Het berekende bedrag stond toch echt als zodanig in hun systeem vermeld, maar niet het dubbele. Wel stond in het systeem dat het dubbele bedrag geïncasseerd was. Het klopt gewoon niet, de gang van zaken. De medewerkster gaat navraag doen....
    Het gaat niet zozeer om de paar tientjes, maar de manier waarop het gaat. Ik wil het teveel betaalde bedrag dan ook graag terug ontvangen.
    Het wordt nog gekker....geirriteerde mensen vanuut Pearle via de mail omdat ik wil weten waar mijn geld naartoe is gegaan. (Daar heb je weer zo'n lastige klant, dat gevoel krijg je).
    Na het doorgeven van mijn besluit het brilplan te stoppen volgen er 2 betaalherinneringen, terwijl ik nooit een factuur gezien heb. De termijnbedragen worden automatisch geïncasseerd, en er is geen sprake van achterstand.
    De bijgesloten factuur vermeldt enkel codes, zoek maar uit dus wat dat is, als
    je maar betaalt.
    Nu moet ik daar weer duidelijkheid over zien te krijgen, ik betaal niet zomaar. Vanwege verschillende afdelingen binnen Pearle, en dus verschillende mailadressen, daar ben ik achter gekomen tijdens mijn speurtocht wegens frustratie, mails met vragen
    gesteld, wat het voor bedragen zijn, en waar de factuur was VOOR de betalingsherinnering kwam?
    Het is zo'n chaos daar.
    Medewerkers in de winkel weten vaak niet wat het hoofdkantoor voor een regels bedenkt. Daar komen sommigen ook voor uit. Daar ben ik nu wel achter, 1 ster is nog teveel voor dit bedrijf!

    Mensen ga er niet mee in zee, dat is het enige advies dat ik geven kan!

    Voor mij geen Pearle meer, en geen Brilplan. Ik ga weer terug naar mijn solide opticien waar ik kwaliteit krijg.

    Oppassen

    Review over Hans Anders

    Vraag eerst een wat de bril of brillen kosten dan schikt je niet met betalen

    Zwakke punten
    Duidelijkheid

    Fijne ervaring

    Review over Hans Anders

    Had een klacht ingediend over de slechte service.
    Ga het nu goed maken omdat er een andere dame (Silvia) floormanager alles in orde heeft gemaakt.
    Deze dame weet hoe je de klant moet behandelen.
    Zeer tevreden weggegaan met deze keer een bril naar mijn zin.
    Ik mocht de eerste aangeschafte bril inleveren voor een ander montuur.
    Top service!!

    Ze zijn OPLICHTERS!!!

    Review over Hans Anders

    Ik ben opgelicht in Hans Anders winkel bij Savornin Lohmanplein 39 in den Haag. 14 mei 2025 heb ik een zonnebril op sterkte besteld en 174 euro betaald, na het levering van mijn nieuwe zonnebril bleek dat ze verkeerde metingen hebben gedaan, ik kon zelfs na 3 weken eraan niet wennen. Toen had ik mijn ogen laten checken bij 2 andere opticiens en ging naar Hans Anders om glassen met de juiste sterkte te bestellen. Na 3 weken waren de nieuwe glassen nog niet in de winkel, elke keer stond daar een nieuwe medewerker die niks van weet. Tweede keer hebben ze het opnieuw besteld en weer niks in de winkel ontvangen, toen had ik een manager benaderd die in een andere filiaal zit, hij heeft voor mij de bestelling geannuleerd en gaf door dat ik 174 euro binnen 3 weken terug op mijn rekening zou krijgen. 3 weken zijn voorbij en ik heb geen geld terug gekregen, in totaal bijna 3 maanden verder, geen bril, geen geld en opgelichte klant. Vandaag via klacht nl kreeg van Hans Anders te horen dat er is een fout is opgetreden tijdens het retourprocess en ze mij niet terug kunnen betalen en dat ik weer naar de winkel moet gaan. Maar dat heeft geen zin, want in de winkel zit telkens een nieuwe stagier die niks van weet, en de manager is er niet eens, hij zit in de andere filiaal en blijkt dat hij niet eens een retour kan afhandelen. Lieve mensen, help mij aub als iemand weet wat ik moet doen, ik wil dat niet zomaar achterlaten en best wel verder gaan zelfs via de rechter

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Ze zijn oplichters die gestraft moeten worden voor hoe ze met mensen omgaan

    Hoortoestellen

    Review over Hans Anders

    Een heel groot compliment voor de medewerkers van Lichtenvoorde.
    Zeer goed advies en direct de juiste hoortoestellen .
    Zeer tevreden over de medewerkers en het product.

    Sterke punten
    Goed advies

    Zwakke punten
    Nvt

    Slechte klantenservice

    Review over Eye Wish

    Pakket met daglenzen is niet aangekomen. Nu moet ik 4 dagen wachten tot ik ze als verloren mag melden en dan nog 10 WERKdagen wachten op het pakket, dus dan bijna 3 weken verder. Dus zeker 2 weken geen lenzen in. Er wordt niet meegedacht of naar een andere (tijdelijke) oplossing gezocht. Wel tientallen jaren mijn geld innen, maar geen enkele service bieden. Schandalig!

    Oplichters

    Review over Hans Anders

    Lekkertje 3 halen 1 betalen is er 1 van stuk binnen he garantie zoals mijn zonnebril moet ik 200 euro bij betalen heb de bril in mei pas gekocht.. belachelijk ik zou er niet een bril gaan halen want gaat je juist meer kosten

    Sterke punten
    Geen service

    Zwakke punten
    Nemen nooit op

    Aanrader.bril kopen bij Polett

    Review over Polette

    Al jaren hele goede ervaring..koop elk jaar een bril..metingen zijn heel goed.
    Medewerksters heel vriendelijk en heel geduldig..INES een top vrouw

    Sterke punten
    De vriendelijkheid.goedkope brillen en leuke monturen

    Zwakke punten
    Dat t uit China komt.dat je 7e verzendkosten betasld voor afleveren in de showroom.ook als je meerdere brillen koopt.voor ieder moet je betalen

    Ronduit slecht

    Review over Brillen24

    Bril is niet geleverd
    Klantenservice is niet bereikbaar
    Zeer slecht!!!

    Sterke punten
    Goedkoop (=duurkoop)

    Zwakke punten
    Kunnen niet leveren

    Hoezo goedkoop

    Review over Hans Anders

    Vraag aan de verkoopster wat multifocale glazen kosten, ze zegt 1000 euro,🙃 overal veel goedkoper

    Service

    Review over Hans Anders

    Zeer slecht geworden, de winkel in Meppel heeft voortdurend nieuw personeel, ze laten je gerust 15 min of langer bij de kassa staan om een batterijtje af te rekenen, er komt niemand in de benen, wij zijn al jaren klant maar wij zijn helemaal klaar met deze winkel, herhaaldelijke slechte ervaringen, wij gaan elders in het vervolg!

    Sterke punten
    Geen meer

    Zwakke punten
    Waardeloze service, lang wachten, en veel wisselen van personeel.

    slechte service

    Review over Hans Anders

    De oogmeting zelf werd prima uitgevoerd, ik ben daar netjes en professioneel geholpen.
    Maar toen ik daarna een bril moest uitzoeken, viel de service en personeel helaas tegen. Omdat ik alleen was, had ik gehoopt op wat ondersteuning of advies, maar dat bleef volledig uit. Niemand vroeg of ik hulp nodig had en ik werd volledig aan mijn lot overgelaten.

    Ik heb uiteindelijk zelf drie brillen uitgezocht, maar zelfs toen was er nauwelijks contact. Er werd wel van alles op de computer gedaan en gemeten, maar zonder uitleg of persoonlijk contact. Wat me vooral opviel: andere klanten werden op datzelfde moment wél actief geholpen en geadviseerd, wat het contrast extra duidelijk maakte.

    En de kosten waren (achter af) toch wel te hoog, maar annuleren gaat niet meer.

    Al met al voelde het onpersoonlijk en onverschillig. jammer, want het begon eigenlijk goed.

    wauw en nu omdat ik 1 dag te laat ben, mag ik niet een ril ruilen.
    " deze garantie loopt strikt 14 dagen vanaf het moment dat je de bril ophaalt en binnen die periode moet de omruiling ook plaatsvinden. Aangezien die termijn gisteren is verstreken, kunnen we dit helaas niet meer toepassen. "

    eerste keer en ook meteen de laaste keer bij Meneer Anders

    Sterke punten
    Behandel elke klant als een klant.

    Superservice filiaal Waalwijk

    Review over Hans Anders

    Zonder ook maar één enkel weerwoord van Berthine ultrasoon reiniger kunnen retourneren. Gewoon na paar dagen geld terug op de rekening ! Gebeurt niet overal. Zo fijn !

    Sterke punten
    Service en deskundigheid. Heb al verschillende keren brillen daar gekocht.

    Zwakke punten
    Geen

    Dankjewel!

    Review over Greving & Greving Opticiens

    Ik was op vakantie in Emmen

    Sterke punten
    Ik was op vakantie in Emmen voor 14 dagen en mijn bril stond helemaal los. Ik wipte even binnen om te vragen of ze mij konden verder helpen. Ze hebben mijn vakantie gered. Dankjewel x heel veel 🙏

    Vreselijke service!!!

    Review over Hans Anders

    14 mei 2025 heb ik hier een zonnebril op sterkte besteld. Was verbaasd dat mijn visie opeens zo slecht is geworden. Moest van de medewerker duurdere dunne lenzen betalen en zag ook dat er bril garant plant stond (extra 25 euro). Niemand had mij gevraagd of ik dat verzekering wil aansluiten. Dezelfde dag zag ik dat er een fout was - ze hebben gewone glassen besteld ipv zonneglassen. Ik kwam gelijk terug, alles opnieuw besteld, moest nog 25 euro bijbetalen. Toen mijn nieuwe bril kwam zag ik gelijk dat er iets mis was, ik kon letterlijk niet goed zien, alles te scherp en meteen werd ik misselijk. Maar oke, ze zeggen jij moet wennen aan de nieuwe bril. Dat heb ik 3 weken geprobeerd maar kon niet wennen. Ging naar de echte opticien om uitgebreid oogen check doen en tadam! Hans anders had verkeerde strekte voor mij gemeten. - 1,75 en -3 terwijl ik -1,25 en 2,25 heb. Dat doen ze om dunnere duurdere lenzen te verkopen. Weer naar Hans anders gelopen, liet zien dat ze verkeerde sterkte hadden gemeten en ze hebben mijn bril genomen om de juiste sterkte te maken. Het is nu 3 weken verder en mijn bril is nog niet klaar. En ze weten niet waarom het zo lang duurt om nieuwe lenzen te maken. De uiterste leveringsdatum is al lang voorbij. Het is ni ruim 1,5 maand en ik heb nog steeds geen bril.

    Sterke punten
    sterk in oplichting mensen

    Zwakke punten
    Verkeerde metingen, Agressieve verkoop, weinig personeel

    Really a horrible service

    Review over Pearle

    Pearle Leyweg The Hague

    Really a horrible service, not customer friendly.

    Very very disrespectful employees, not competent,
    rude, impolite and discourteous.

    Ignorant and inexperienced employees and managers giving
    Pearle a tarnished reputation.

    If you still go there after reading this, you have been warned.

    One star is still too much!

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Service

    Goede service

    Review over Hofland Optiek

    12-2024 bril aangeschaft. Vandaag met kromme bril door een val langs geweest. Direct geholpen en geen kosten berekend door Hofland Losser. Nette en goede service.

    Sterke punten
    Service en beleefdheid

    Super smooth and friendly

    Review over Ace and Tate

    Had a great experience doing my eye test at Ace & Tate. The staff were super friendly and made me feel really comfortable. The test itself was quick but thorough, and everything was explained clearly. Loved the relaxed vibe in the store too. Also, their frames are very cool. Definitely recommend if you’re looking to get your eyes checked and treat yourself to new glasses!

    Slechte service

    Review over EyeLove Brillen

    Een zonnebril gekocht op sterkte.Gebruik deze alleen in de auto waar ik weinig gebruik van maak.Na 3 maanden viel er een glas uit. Terug in de winkel en hebben m daar ter plekke gemaakt wat erg fijn is daar ik niet zonder kan.3 weken voordat mn garantie afgelopen was viel dat glas er weer uit onder het rijden.
    Deze keer werd hij opgestuurd waarna ik bericht kreeg dat ik een andere bril kon kopen met 50%korting.Hier was ik het dus niet mee eens dus contact opgenomen met de klantenservice van Eyelove Brillen. Deze dame vond het ook niet terecht en ging er achter na.Dit duurde weer enige tijd voordat ik bericht kreeg via een brief met de mededeling dat ik zoals afgesproken een bril kon kopen met korting.Ik vind dit zo"n slechte service. Zo'n groot bedrijf en dan het laten afweten voor een bril die ook nog in de garantie tijd viel.Het gaat ons niet om het geld maar puur uit principe. Ik heb de "kapotte"bril opgehaald en ergens anders gebracht die m netjes gemaakt hebben.Mij zien ze,na 3 brillen gekocht te hebben, niet meer bij Eyelove Brillen en zal ook slechte reclame maken over dit bedrijf.