na de oogmeting had ik 2 monturen uitgezocht (1 voor afstand), en 1 voor leesbril.ik was super blij.met plezier gewacht tot ik mijn brillen kon ophalen in de winkel.ik weet dat je ogen moeten wennen aan de sterkte.maar na een aantal weken zag ik nog erg wazig door mijn leesbril (dacht er klopt iets niet).toen ging ik mijn bril voor afstand proberen om mee te lezen,daar kon ik wel duidelijk mee lezen.en mijn leesbril geprobeerd de ondertiteling van de tv te lezen en dat was duidelijk te lezen.dus conclusie ze hebben de brillenglazen omgedraaid.vindt het slordig.ga er ook niet meer heen.
Ik was op vakantie in dieren en ging boodschappen doen en mijn bril was vies dus wil ik hem schoonmaken en brak mijn bril in 2...nu kan ik niet zonder bril maar gelukkig zat er een pearl in dieren ...deze man heeft mijn bril kostenloos gemaakt ...fantastisch wat een toppertje ..nogmaals dank ...
In tegenstelling tot wat ik lees in sommige recensies heb ik alleen maar goede ervaringen met Brillen24.
Ik ben al aan mijn 6 de bril toe, in het begin enkelvoudige glazen, later multifocaal en ben perfect tevreden!
Nooit problemen gehad en snelle levering (10 dagen).
Met andere woorden zeker een aanrader!
Sterke punten Voordelige prijs, mooie monturen (Capuno) en snelle en correcte levering
Vandaag na 8 maanden terug naar Eyelove. In verband met craquelé in mijn glas. Eerst 2 weken moeten wachten want dat moet dan een opticien beoordelen. Uitgelegd aan de opticien dat ik vorig jaar op 12maanden hetzelfde probleem had. En toen kwam het door de hitte. De bril mocht niet warm worden. Opzich vreemd want ik loop gewoon in de zon met de bril. Maar goed prima het kan. Deze bril opgelet met alles. Niet in de auto laten liggen, niet in de zon. Nu ongeveer 8maanden verder weer craquelé. Wederom de bewering dat het door hitte komt. Ook het brillen doosje het naadjes liet los. Dit alles door warmte.
Mijn ervaring is dus ook dat de kwaliteit van de geleverde producten slecht is. En zou ook adviseren om door te sparen en een iets duurdere bril te kopen.
Een nieuw nieuw montuur van precies hetzelfde type voor maar 25 euro. Iemand was op mijn bril gaan zitten. Vrind heeft getracht het zeer dunne montuur te repareren en toen dat niet lukt heeft hij de glazen over gezet in een identiek montuur. Voor de helft van de prijs van het montuur zonder berekening van het werkloon!. Ouderwetse service!
Sterke punten bijzonder veel keuze een persoonlijke benadering
had een bril gekocht multivocale . nou ik was terug gegaan en .. MEERMAALS GEBELD .. gegaan om te zeggen . dat het geen goed zicht had . ik zet mijn bril op en zei dat als ik die bril opzette alles heel dicht bij stond . zonder bril 15 meter afstand . zette bril op. stond alles bijna voor mij en groter. 800 euro min korting 600 euro betaald . heb nou bij PEARL BRILLEN GEKOCHT . en die zijn perfekt . bij hans anders moest; ik eerst nog naar een oogarts gaan om 2 keer ogen te meten . BIJ PEARL DEDEN ZE HET ZELF . EN METEEN GOED . ik zou liefst geen ster willen geven .
Sterke punten NIETS
Zwakke punten ALLES . VOEL MIJ GEWOON OPGELICHT . JULIE VRAGEN TOCH JE MENING . EN IK ZEG HOE HET IS .
Kocht een tweetal brillen op basis van de mededeling dat ik ruim 125 euro vergoed zou krijgen voor de brillen. De helft van de kosten. De rest voldeed ik cash. Tot mijn verbazing vond ik bij terugkomst een rekening van een medisch incassobureau voor 50 euro. Niet AANGENAAM. Ik was op vakantie en wat langer wegblijven en dat zou dan nog vervelender zijn geweest.
Pearl van Linneastraat Amsterdam, hier draait alles om geld. Leidinggevende is onbeschoft. Ik had een kapotte leesbril die onder de garantie viel. De leidinggevende zei dat ik een nieuwe bril moest kopen, zij doen niet aan reparaties.
Sterke punten Erg slecht van Amsterdam Linneasstraat
Als 88- jarige weggestuurd, terwijl recept bril door Eyelove verkeerd is verwerkt. Negatief ipv plus. En dan verschuilen achter garantievoorwaarden, echtheid recept, etc. Nooit meer kopen daar.
Zwakke punten Begrip voor deze belangrijke categorie klanten ontbreekt.
Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.
Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.
Ik had een beschadiging aan het brilleglas. Dus ik denk nieuw glas bestellen. Maar nee dat gaat niet. Moet je weer hele nieuwr bril kopen.
Dus deze service of ik bedoel geen service is voor mij laatste bril vanbeyelove.
Sterke punten Snelle verkoop maar niet serieus worden genomen
vandaag terug na specavers Nijmegen centrum omdat het pootje van de bril afgebroken was
Ik had de bril 14 mei 2022 gekocht
Dus ja garantie maar nee pootje werd gelijmd .
En toen kon ik gaan
Ik vind dit geen service
Hoort gewoon een nieuw pootje aangezet te worden
Het was geen goedkope bril
Dus wees alert met garantie
Ik ga hier niet meer heen
Had montuur gekozen bij Hans Anders in Eindhoven en wilde hen telefonisch contacteren om de voorlopige bestelling te bevestigen. Verschillende keren gebeld, maar er werd nooit opgenomen. Vervolgens ben ik naar het filiaal van Bladel gegaan, waar me op bijzonder onbeleefde en zéér klantonvriendelijke manier werd meegedeeld dat ze geen tijd hadden. Ik ben de baan overgestoken en bij Pearle (waar ze exact dezelfde monturen en merken hebben) werd ik door een zeer vriendelijke (oudere) dame geholpen. Bovendien waren mijn brillen daar voordeliger!
Stelen geld van ouderen!!!! Echt schandalig. Laat je oudere ouders daar nooit alleen gaan! Mijn moeder is op de lokatie Binnenwegplein 72 in Rotterdam €100 bestolen voor een leesbril wat eigenlijk €30 zou kosten (met korting verzekering) en moest gelijk een bedrag van €130 pinnen. Mijn moeder vroeg herhaaldelijk om uitleg en kreeg een vaag omslachtig verhaal. Ik heb vaak gebeld en kreeg de klantenservice enkel te woord. Nu een maand verder en 3 klachtformulieren ingediend...geen reactie en tot heden geen leesbril. DIT IS TOTAAL NIET KLANTVRIENDELIJK. Ik weet niet hoe andere lokaties met klanten omgaan maar de lokatie BINNENWEGPLEIN IN ROTTERDAM is echt GEEN AANRADER!!! Zel heb ik 6/7 keer moeten bellen en heb de medewerker van hetzelfde lokatie gesproken en zei doodleuk 2DE LEESBRIL IS NIET GRATIS. HERHAALDELIJK mijn moeder adviseren een 2de gratis leesbril te nemen en dan opeens aangeven dat ze €100 meer moest betalen vanwege de 2de bril. Helaas kreeg mijn moeder een vaag verhaal te horen over een ontspiegeling.Heel jammer dat de medewerker (eigenaresse) mijn moeder misleid heeft om extra geld te verdienen. ZEER TRIEST OM VAN HARD GEWERKTE GEPENSIONEERDE OUDEREN TE STELEN!! GELD IS WEG, GEEN EXCUSES, GEEN TELEFOONTJE EN HET ALLERERGSTE IS MIJN MOEDER HEEFT TOT HEDEN GEEN LEESBRIL!! DIT IS NIET ACCEPTABEL
Sterke punten Niets!! 6 klachtformulieren ingediend 5x zelf gebeld en tot heden niets vernomen. Tot heden heeft mijn moeder geen leesbril maar wel moest ze gelijk â¬130 pinnen!!
Ik heb sinds een tijdje een bril van pearl. Bijna gelijk was er in mijn linker glas een kras. Maar, omdat ik met mijn linker oog maar voor 30% zie zag ik dat niet. Nu zijn er heel kleine krasjes. Terwijl ik krasvrij ( voorzover dat kan) glas heb. Nou ik even terug. GEEN GARANTIE want ze weten niet wat er mee is gebeurd. Dit was mijn eerste bril van pearl . En ook mijn laatste. Nog nooit krassen gehad en wel betere service.
5 weken geleden een montuur gekocht met een fabrieksfout, 5 weken al bezig met mijn geld of een goed montuur te krijgen.
Een maand geleden heb ik een montuur besteld bij Alensa Nederland. Na een aantal werkdagen heb ik dit montuur thuis ontvangen met een fabrieksfout. Het was aan een kant niet mogelijk om het montuur open te maken om er een glas in te zetten.
Vervolgens heb ik Alensa hierover gecontacteerd en kreeg ik te horen dat ik mijn bril terug kon sturen en ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat er krasjes op mijn montuur zitten, maar hij wel open gemaakt kan worden. Omdat mijn montuur open gemaakt kan worden, wordt hij teruggestuurd naar mij.
Hierna heb ik nogmaals het montuur ontvangen en was er nog steeds niks opgelost. Het montuur ging nog steeds aan dezelfde kant niet open. Nadat ik dit ontdekt had besloot ik gelijk weer Alensa te contacteren. Hierbij vertelde ik dat het nog steeds niet werkte en heb ik uiteindelijk een video gestuurd waarin ik duidelijk liet zien dat het montuur niet open ging.
Alensa gaf als antwoord dat ik de bril mocht terugsturen, ondanks de krassen, en dat ik een nieuwe van ze zou krijgen.
Op dit moment zijn we een aantal weken verder en heb ik een reactie ontvangen van Alensa. Hierin is mij verteld dat er krassen op het montuur zitten en ik geen nieuw montuur krijg. Alensa refereert naar hun regelement waarin staat "de producten moeten in verkoopbare toestand zijn".
Echter maakt het hierin helemaal niet uit of er krassen aanwezig zijn op het montuur, omdat door de fabrieksfout de bril nooit in verkoopbare toestand is geweest. Het is tevens niet zo dat ik mijn montuur aan het retouren ben. Alensa biedt een 2 jarige garantie op al hun producten en mijn product is nooit volgens de juiste kwaliteit geleverd, op mijn adres. Om deze reden hoort dit binnen de garantie te vallen en zal Alensa dit moeten oplossen.
Tot slot heb ik aan de telefoon een gesprek gehad met een klantenservicemedewerker. Hierin beweerde hij nog steeds dat het montuur open ging op het moment dat hij teruggestuurd was. Hierna heb ik hem gevraagd of zij dan een filmpje wilden maken waarin het montuur open ging. Deze medewerker vertelde mij het volgende "het is helaas niet mogelijk om een video van het montuur te maken dat hij niet open gaat, omdat wij te maken hebben met allemaal 'privacyregels'". Op het moment dat ze echt een werkend product hadden geleverd, hadden ze natuurlijk wel een video gestuurd. Dit bewijst maar weer dat ze hun problemen niet willen toegeven en gewoon oplossen.
Sterke punten Die zijn er niet
Zwakke punten - Slecht montuur
- Slechte service
- Onbetrouwbaar
Was vandaag heel vriendelijk en professioneel geholpen door Arjan van Eyewish (Rotterdam Centrum). Was met een goed gevoel en een mooie zonnebril de deur uit gegaan.
Sterke punten Vriendelijk aangesproken en heel behulpzaam was het personeel. Was tot 3x toe langs geweest om naar de zonnebrillen te kijken. Had mijn oog laten vallen op een prijzige, dus ik ging niet âover een nacht ijsâ om tot aankoop te gaan.
Super!
Review over SpecsaversIn één woord super! Althans de vestiging in Zoetermeer. Top eigenaar, neemt de tijd, luistert goed naar je vragen, geweldige service!
Sterke punten
De service en klantvriendelijkheid
Zwakke punten
Geen zwakke punten te bedenken
foutje bedankt
Review over Hans Andersna de oogmeting had ik 2 monturen uitgezocht (1 voor afstand), en 1 voor leesbril.ik was super blij.met plezier gewacht tot ik mijn brillen kon ophalen in de winkel.ik weet dat je ogen moeten wennen aan de sterkte.maar na een aantal weken zag ik nog erg wazig door mijn leesbril (dacht er klopt iets niet).toen ging ik mijn bril voor afstand proberen om mee te lezen,daar kon ik wel duidelijk mee lezen.en mijn leesbril geprobeerd de ondertiteling van de tv te lezen en dat was duidelijk te lezen.dus conclusie ze hebben de brillenglazen omgedraaid.vindt het slordig.ga er ook niet meer heen.
Zwakke punten
niet goed opgelet
Toppers
Review over PearleIk was op vakantie in dieren en ging boodschappen doen en mijn bril was vies dus wil ik hem schoonmaken en brak mijn bril in 2...nu kan ik niet zonder bril maar gelukkig zat er een pearl in dieren ...deze man heeft mijn bril kostenloos gemaakt ...fantastisch wat een toppertje ..nogmaals dank ...
Sterke punten
De servies
Ray-ban bril reparatie
Review over 4D OptiekSuper dat de verbogen pootjes van de bril van Ray-Ban weer gerepareerd is. Hele snelle en vriendelijke service! Dank jullie wel!
Perfect
Review over Brillen24In tegenstelling tot wat ik lees in sommige recensies heb ik alleen maar goede ervaringen met Brillen24.
Ik ben al aan mijn 6 de bril toe, in het begin enkelvoudige glazen, later multifocaal en ben perfect tevreden!
Nooit problemen gehad en snelle levering (10 dagen).
Met andere woorden zeker een aanrader!
Sterke punten
Voordelige prijs, mooie monturen (Capuno) en snelle en correcte levering
Zwakke punten
Tot nog toe geen!
Perfecte service
Review over Hans Andersmeer dan 40 jaar klant, prima kwaliteit monturen persoonlijk kies ik de CIOMO , prima service
Sterke punten
De oogmeting en de service
Slechte kwaliteit
Review over EyeLove BrillenVandaag na 8 maanden terug naar Eyelove. In verband met craquelé in mijn glas. Eerst 2 weken moeten wachten want dat moet dan een opticien beoordelen. Uitgelegd aan de opticien dat ik vorig jaar op 12maanden hetzelfde probleem had. En toen kwam het door de hitte. De bril mocht niet warm worden. Opzich vreemd want ik loop gewoon in de zon met de bril. Maar goed prima het kan. Deze bril opgelet met alles. Niet in de auto laten liggen, niet in de zon. Nu ongeveer 8maanden verder weer craquelé. Wederom de bewering dat het door hitte komt. Ook het brillen doosje het naadjes liet los. Dit alles door warmte.
Mijn ervaring is dus ook dat de kwaliteit van de geleverde producten slecht is. En zou ook adviseren om door te sparen en een iets duurdere bril te kopen.
Zwakke punten
Klantenservice <br />
Product
super service !
Review over Vrind OptiekEen nieuw nieuw montuur van precies hetzelfde type voor maar 25 euro. Iemand was op mijn bril gaan zitten. Vrind heeft getracht het zeer dunne montuur te repareren en toen dat niet lukt heeft hij de glazen over gezet in een identiek montuur. Voor de helft van de prijs van het montuur zonder berekening van het werkloon!. Ouderwetse service!
Sterke punten
bijzonder veel keuze een persoonlijke benadering
Zwakke punten
geen idee
zeer ontevreden .
Review over Hans Andershad een bril gekocht multivocale . nou ik was terug gegaan en .. MEERMAALS GEBELD .. gegaan om te zeggen . dat het geen goed zicht had . ik zet mijn bril op en zei dat als ik die bril opzette alles heel dicht bij stond . zonder bril 15 meter afstand . zette bril op. stond alles bijna voor mij en groter. 800 euro min korting 600 euro betaald . heb nou bij PEARL BRILLEN GEKOCHT . en die zijn perfekt . bij hans anders moest; ik eerst nog naar een oogarts gaan om 2 keer ogen te meten . BIJ PEARL DEDEN ZE HET ZELF . EN METEEN GOED . ik zou liefst geen ster willen geven .
Sterke punten
NIETS
Zwakke punten
ALLES . VOEL MIJ GEWOON OPGELICHT . JULIE VRAGEN TOCH JE MENING . EN IK ZEG HOE HET IS .
Onjuist voorgelicht
Review over SpecsaversKocht een tweetal brillen op basis van de mededeling dat ik ruim 125 euro vergoed zou krijgen voor de brillen. De helft van de kosten. De rest voldeed ik cash. Tot mijn verbazing vond ik bij terugkomst een rekening van een medisch incassobureau voor 50 euro. Niet AANGENAAM. Ik was op vakantie en wat langer wegblijven en dat zou dan nog vervelender zijn geweest.
Sterke punten
Goede brilmeting
Zwakke punten
Niet duidelijk over ware kosten
Slechte ervaring
Review over PearlePearl van Linneastraat Amsterdam, hier draait alles om geld. Leidinggevende is onbeschoft. Ik had een kapotte leesbril die onder de garantie viel. De leidinggevende zei dat ik een nieuwe bril moest kopen, zij doen niet aan reparaties.
Sterke punten
Erg slecht van Amsterdam Linneasstraat
Zwakke punten
Alles
Slechtste klantervaring ooit
Review over EyeLove BrillenAls 88- jarige weggestuurd, terwijl recept bril door Eyelove verkeerd is verwerkt. Negatief ipv plus. En dan verschuilen achter garantievoorwaarden, echtheid recept, etc. Nooit meer kopen daar.
Zwakke punten
Begrip voor deze belangrijke categorie klanten ontbreekt.
Pearl sloopt mijn bril
Review over PearleIk was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.
Zwakke punten
De klant regelmatig misleiden
Pearl sloopt mijn bril
Review over PearleIk was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.
Zwakke punten
De klant regelmatig misleiden
Geen inhoud, slecht advies
Review over Stokvis OptiekProberen hun eigen merk te verkopen wat meer op het kruitvat lijkt. Ipv voldoen aan de wens van de klant. Slechte zaak!
Zwakke punten
Vinden zichzelf het belangrijkst
Slechtst
Review over Leesbril.nlHet is zo slecht.
Januari besteld en na een aantal mails nog steeds niets ontvangen.
We zijn op vakantie....!? ja van ons geld, zo kan ik het ook.
Sterke punten
Sterke punten met een bril nog niet te vinden
Zwakke punten
Sorry niet genoeg tijd om dit op te schrijven
Onvriendelijk personeel
Review over Hans AndersZeer onvriendelijke personeel dat niet de moeite neemt om naar je te luisteren
Sterke punten
-
Zwakke punten
Onvriendelijk personeel
Beschadeging glas na 2 weken.
Review over EyeLove BrillenIk had een beschadiging aan het brilleglas. Dus ik denk nieuw glas bestellen. Maar nee dat gaat niet. Moet je weer hele nieuwr bril kopen.
Dus deze service of ik bedoel geen service is voor mij laatste bril vanbeyelove.
Sterke punten
Snelle verkoop maar niet serieus worden genomen
Zwakke punten
Lachen alles weg met problemen
pootje gebroken bril
Review over Specsaversvandaag terug na specavers Nijmegen centrum omdat het pootje van de bril afgebroken was
Ik had de bril 14 mei 2022 gekocht
Dus ja garantie maar nee pootje werd gelijmd .
En toen kon ik gaan
Ik vind dit geen service
Hoort gewoon een nieuw pootje aangezet te worden
Het was geen goedkope bril
Dus wees alert met garantie
Ik ga hier niet meer heen
âGans Andersâ in negatieve zin
Review over Hans AndersHad montuur gekozen bij Hans Anders in Eindhoven en wilde hen telefonisch contacteren om de voorlopige bestelling te bevestigen. Verschillende keren gebeld, maar er werd nooit opgenomen. Vervolgens ben ik naar het filiaal van Bladel gegaan, waar me op bijzonder onbeleefde en zéér klantonvriendelijke manier werd meegedeeld dat ze geen tijd hadden. Ik ben de baan overgestoken en bij Pearle (waar ze exact dezelfde monturen en merken hebben) werd ik door een zeer vriendelijke (oudere) dame geholpen. Bovendien waren mijn brillen daar voordeliger!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zie hierboven
Stelen geld van ouderen
Review over SpecsaversStelen geld van ouderen!!!! Echt schandalig. Laat je oudere ouders daar nooit alleen gaan! Mijn moeder is op de lokatie Binnenwegplein 72 in Rotterdam €100 bestolen voor een leesbril wat eigenlijk €30 zou kosten (met korting verzekering) en moest gelijk een bedrag van €130 pinnen. Mijn moeder vroeg herhaaldelijk om uitleg en kreeg een vaag omslachtig verhaal. Ik heb vaak gebeld en kreeg de klantenservice enkel te woord. Nu een maand verder en 3 klachtformulieren ingediend...geen reactie en tot heden geen leesbril. DIT IS TOTAAL NIET KLANTVRIENDELIJK. Ik weet niet hoe andere lokaties met klanten omgaan maar de lokatie BINNENWEGPLEIN IN ROTTERDAM is echt GEEN AANRADER!!! Zel heb ik 6/7 keer moeten bellen en heb de medewerker van hetzelfde lokatie gesproken en zei doodleuk 2DE LEESBRIL IS NIET GRATIS. HERHAALDELIJK mijn moeder adviseren een 2de gratis leesbril te nemen en dan opeens aangeven dat ze €100 meer moest betalen vanwege de 2de bril. Helaas kreeg mijn moeder een vaag verhaal te horen over een ontspiegeling.Heel jammer dat de medewerker (eigenaresse) mijn moeder misleid heeft om extra geld te verdienen. ZEER TRIEST OM VAN HARD GEWERKTE GEPENSIONEERDE OUDEREN TE STELEN!! GELD IS WEG, GEEN EXCUSES, GEEN TELEFOONTJE EN HET ALLERERGSTE IS MIJN MOEDER HEEFT TOT HEDEN GEEN LEESBRIL!! DIT IS NIET ACCEPTABEL
Sterke punten
Niets!! 6 klachtformulieren ingediend 5x zelf gebeld en tot heden niets vernomen. Tot heden heeft mijn moeder geen leesbril maar wel moest ze gelijk â¬130 pinnen!!
Zwakke punten
Zeer ONKLANTVRIENDELIJK
Super tevreden!!!
Review over EyeLove BrillenSuper geholpen en ben heel blij met mijn nieuwe bril van Eye Love!!!! Echt voor herhaling vatbaar!
Zwakke punten
Tot op heden geen enkele!
Slechte service
Review over PearleIk heb sinds een tijdje een bril van pearl. Bijna gelijk was er in mijn linker glas een kras. Maar, omdat ik met mijn linker oog maar voor 30% zie zag ik dat niet. Nu zijn er heel kleine krasjes. Terwijl ik krasvrij ( voorzover dat kan) glas heb. Nou ik even terug. GEEN GARANTIE want ze weten niet wat er mee is gebeurd. Dit was mijn eerste bril van pearl . En ook mijn laatste. Nog nooit krassen gehad en wel betere service.
Sterke punten
Afschuiven
Zwakke punten
Service
Geen garantie op je producten
Review over Alensa5 weken geleden een montuur gekocht met een fabrieksfout, 5 weken al bezig met mijn geld of een goed montuur te krijgen.
Een maand geleden heb ik een montuur besteld bij Alensa Nederland. Na een aantal werkdagen heb ik dit montuur thuis ontvangen met een fabrieksfout. Het was aan een kant niet mogelijk om het montuur open te maken om er een glas in te zetten.
Vervolgens heb ik Alensa hierover gecontacteerd en kreeg ik te horen dat ik mijn bril terug kon sturen en ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat er krasjes op mijn montuur zitten, maar hij wel open gemaakt kan worden. Omdat mijn montuur open gemaakt kan worden, wordt hij teruggestuurd naar mij.
Hierna heb ik nogmaals het montuur ontvangen en was er nog steeds niks opgelost. Het montuur ging nog steeds aan dezelfde kant niet open. Nadat ik dit ontdekt had besloot ik gelijk weer Alensa te contacteren. Hierbij vertelde ik dat het nog steeds niet werkte en heb ik uiteindelijk een video gestuurd waarin ik duidelijk liet zien dat het montuur niet open ging.
Alensa gaf als antwoord dat ik de bril mocht terugsturen, ondanks de krassen, en dat ik een nieuwe van ze zou krijgen.
Op dit moment zijn we een aantal weken verder en heb ik een reactie ontvangen van Alensa. Hierin is mij verteld dat er krassen op het montuur zitten en ik geen nieuw montuur krijg. Alensa refereert naar hun regelement waarin staat "de producten moeten in verkoopbare toestand zijn".
Echter maakt het hierin helemaal niet uit of er krassen aanwezig zijn op het montuur, omdat door de fabrieksfout de bril nooit in verkoopbare toestand is geweest. Het is tevens niet zo dat ik mijn montuur aan het retouren ben. Alensa biedt een 2 jarige garantie op al hun producten en mijn product is nooit volgens de juiste kwaliteit geleverd, op mijn adres. Om deze reden hoort dit binnen de garantie te vallen en zal Alensa dit moeten oplossen.
Tot slot heb ik aan de telefoon een gesprek gehad met een klantenservicemedewerker. Hierin beweerde hij nog steeds dat het montuur open ging op het moment dat hij teruggestuurd was. Hierna heb ik hem gevraagd of zij dan een filmpje wilden maken waarin het montuur open ging. Deze medewerker vertelde mij het volgende "het is helaas niet mogelijk om een video van het montuur te maken dat hij niet open gaat, omdat wij te maken hebben met allemaal 'privacyregels'". Op het moment dat ze echt een werkend product hadden geleverd, hadden ze natuurlijk wel een video gestuurd. Dit bewijst maar weer dat ze hun problemen niet willen toegeven en gewoon oplossen.
Sterke punten
Die zijn er niet
Zwakke punten
- Slecht montuur
- Slechte service
- Onbetrouwbaar
Super geholpen door Arjan
Review over Eye WishWas vandaag heel vriendelijk en professioneel geholpen door Arjan van Eyewish (Rotterdam Centrum). Was met een goed gevoel en een mooie zonnebril de deur uit gegaan.
Sterke punten
Vriendelijk aangesproken en heel behulpzaam was het personeel. Was tot 3x toe langs geweest om naar de zonnebrillen te kijken. Had mijn oog laten vallen op een prijzige, dus ik ging niet âover een nacht ijsâ om tot aankoop te gaan.
Zwakke punten
Geen