Weken geleden heb ik een telefonische afspraak gemaakt bij Federman Heemstede. Toen ik er was bleek dat de afspraak NIET in hun systeem zat. Degene (een man) die aan de telefoon zat had het toen in hun systeem niet ingevoerd. Heel slordig en onattent. Kijk uit en vraag altijd naar een bevestiging per email als je een telefonische afspraak maakt bij Federman in Heemstede.
Let op, dit bedrijf wil alleen zoveel mogelijk geld binnen halen zonder daar iets voor te hoeven doen. Betreft hier vestiging op de Frederik Hendriklaan.
Oogzorgabonnement werd afgeschreven onder een hele andere naam en kon daardoor ongemerkt doorlopen. Voor dit oogzorgabonnement betaal je maandelijks kosten terwijl je er niks voor terug krijgt. Je zou er korting mee kunnen krijgen op je lenzen werd er gezegd. Nooit een brief of e-mail ontvangen dat er een oogzorgabonnement was afgesloten of nog doorliep. Ook niet bij wisseling van eigenaar omdat degene die afschrijft blijkbaar dezelfde BV is. Ruim duizend euro hebben ze hier aan verdiend zonder enige dienst te verlenen. Het bedrag dat afgeschreven werd is tien jaar gelijk gebleven zodat ze klant niet op de hoogte hoefden te brengen! Ik kwam er uiteindelijk achter omdat er onder een andere naam werd afgeschreven; naamswijziging van de bv.
En inderdaad zoals andere reviews al aangeven totaal niet verbaasd of meelevend als je hier achter komt. Echt een verdienmodel om mensen geld af te troggelen bah!
Sterke punten Niet
Zwakke punten Je bent hier zeker geen klant
Riekt naar oplichting
Goedkoop is duurkoop ..binnen 7 maanden laat coating los en ze doen niks om klant tevreden te stellen ...ze noemen het gebruikerschade en dat is geen garantie nog nooit zoiets meegemaakt en draag al 20 jaar een bril ..dus waardeloze service
Goedkoop is duurkoop ..binnen 7 maanden laat coating los en ze doen niks om klant tevreden te stellen ...ze noemen het gebruikerschade en dat is geen garantie nog nooit zoiets meegemaakt en draag al 20 jaar een bril ..dus waardeloze service
Een meekleurende bril besteld, daarbij werkte de glazen niet goed, dus retour gestuurd. Na wat getouwtrek, geven ze aan dat hun ‘experts’ hebben beoordeeld dat de bril goed werkte. Niemand in mijn omgeving heeft deze bril ooit goed zien kleuren. Dus het kwam erop dat het woord tegen woord is, en ik het maar moest accepteren. Zeer onvriendelijk en niet meedenken.
Sterke punten Slinksheid
Zwakke punten Geen klantenservice qua meedenken en kwalitieit
Account aanmaken is echt al drama, probeer eens je geboortedatum in te voeren hh, bij Temple kon je gewoon je oogmeting uploaden, nu mag je alles invoeren en dan bestaat er ineens geen montuur voor pffff,\\r\\ndie moeten wel iets aan software gaan doen
Zeer slecht bedrijf.
Kocht in juni 2025 2 mulifocus brillen waarvan 1 zonnebril.
Vanaf het begin kreeg ik hoofdpijn moet je aan wennen werd gezegt.
Wel een keer of 6 terug geweest.
Opticien heeft de bril aangepast .met kijk gedeelte op 0,00 .
Klachten bleven tot vandaag kom ik er dus achter dat ik dus een multifocus bril heb met alleen lees gedeelte en nog steeds hoofdpijn.
Ze nemen ze niet terug geen geld terug rijp voor vuilnisbak weg €290,- .
Mijn man koopt er al jaren maar is ook genezen verklaart.
Dat dit zomaar kan iets leveren wat niet goed is en geen goede service bieden.
Gisteren vertrokken we ontevreden, maar vandaag, na een korte uitleg van ons probleem, hebben ze verbeteringen aangebracht en hun professionaliteit getoond.
ik had voor afgelopen zaterdag online een afspraak gemaakt bij Pearle Veghel voor het vervangen van een brilglas. Door omstandigheden, maar ook omdat mijn staaroperatie pas morgen is, belde ik op naar Pearle Veghel om de afspraak te verzetten na een uitleg van mij en op aangeven dat ik de vervanging van het brilglas nodig heb direct na de staaroperatie. Telefonisch werd de afspraak verzet naar vanmiddag (dinsdag 7 oktober dus), was geen enkel probleem.
Vandaag kwamen we dus bij het filiaal in Veghel, en dit blijkt gesloten te zijn ???? hoezo afspraak??? hoezo even contact opnemen met de klant??? gewoon hartstikke onbeschoft is het filiaal dicht. Dit hebben we hier al meer meegemaakt, maar ik trap er niet meer in. Want zelfs afspraken worden niet nagekomen en je staat gewoon voor een dichte deur, zonder enige kennisgeving. Pearle Veghel is het meest klantonvriendelijke bedrijf hier, en dat mag iedereen weten.
Ik ga voortaan naar een winkel die wel aandacht heeft voor zijn klanten. Klantonvriendelijk? zonder enig respect voor de klant!
Brillen waren niet voor mijn verblijf in buitenland klaar. Dat risico was overigens bekend en er was duidelijk aangegeven, dat ik dan pas de brillen pas na terugkomst eind september / begin oktober kon komen afhalen. Dat was geen probleem en zouden ze noteren in het systeem.
Bij terugkomst een brief van het incassobureau in de mail. Er zou diverse malen om betaling verzocht zijn ??, maar ik heb geen post / mail ontvangen. Gebeld was er ook niet. Klantenservice gebeld, gaven aan dat er 13 , 15 en 16 augustus rappels waren verstuurd (13 augustus waren de brillen nog niet eens gereed !), maar in de mail blijkt niets terug te vinden. (dat gebeurde ook wel eens (vreemd : door het systeem verzonnen rappels ???). Tja... excuses....
De brillen zelf waren niet bruikbaar en gaven dubbel zicht, maar werden toch opgedrongen. (moest het maar even proberen), maar uiteraard wel gelijk betalen. Zo ga je niet met klanten om die al heel lang klant zijn... DAT DOE JE ANDERS !!!, maar dat heeft Hans nog niet begrepen.
Ik heb Eyelove altijd bij iedereen aangeraden. Ik heb 5–6 brillen van hen, zelfs de oude die nog steeds in perfecte staat zijn. Maar deze laatste ervaring heeft mijn mening volledig veranderd.
Na slechts 2–3 maanden begon de coating van mijn nieuwe bril al los te laten. Geen krassen, geen verkeerd gebruik gewoon slechte kwaliteit. Toen ik terugging naar de winkel, werd ik onbeleefd behandeld en werd het probleem zomaar afgedaan als “krassen.” Dat klopt simpelweg niet het is de coating die loslaat.
Heel teleurstellend om te zien dat Eyelove loyale klanten zo behandelt. Als kwaliteit en service op deze manier blijven dalen, kan ik Eyelove niet langer aanraden. Voor mij is dit de eerste en laatste keer dat ik zo’n slechte ervaring met Eyelove heb gehad en helaas overschaduwt dit alle goede jaren ervoor.
De klantvriendelijkheid in Schilde is ver te zoeken. Doordat er maar 1 winkeldame was stonden we reeds 1 uur en 20 min geduldig te wachten in de winkel tot het onze beurt was. Ik vroeg, tussendoor, of ik even naar het toilet mocht want moest dringend pipi doen. De dame zei dat het toilet enkel voor personeel was en ze daar wettelijk niet toe verplicht was dus dat ik niet naar het toilet mocht gaan. We zijn uit pure noodzaak vertrokken. Als je op punt staat om een bril van over de 1000 euro te kopen, het er voor over hebt om meer dan 1 uur in de rij te staan. Verwacht ik op zijn minst dat een sporadisch toiletbezoek mogelijk is. TOT NOOIT MEER ....
Een maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.
Sterke punten De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen
Zwakke punten Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.
Een maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.
Sterke punten De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen
Zwakke punten Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.
Cliente fidèle depuis quelques années, j’ai acheté plusieurs fois des lentilles de couleur chez Alensa sans aucun problème… jusqu’à cette année. J’ai commandé exactement le même produit que d’habitude et j’ai reçu un lot défectueux : lentilles impossibles à porter, extrêmement inconfortables dès la première utilisation.
J’ai fait un signalement pour la première fois depuis toutes mes commandes, mais le service client a refusé de prendre ma remarque en compte, prétextant qu’ils ne peuvent rien réclamer auprès du fabricant. Dans ce cas, à quoi sert donc la facture d’achat de ma commande ?
C’est inacceptable pour une entreprise sérieuse. Très mauvais service client, aucune considération pour les clients fidèles. Je n’achèterai plus jamais sur ce site et je partagerai largement mon expérience pour éviter à d’autres d’être aussi déçus que moi.
Brilplan en kwaliteit, niet doen!!
Het betreft het brilplan, in de eerste instantie vond ik het een leuk concept, en ben ik er in gestapt. Inmiddels 2 jaar verder heb ik besloten ermee te stoppen. De kwaliteit is niet geweldig. De brillen hebben nooit echt goed gezeten, ik ben enorm vaak terug geweest om af te stellen. En dan nog, steeds afzakken, pijn achter de oren, ach, iedere brildrager kent het fenomeen. Na 2 jaar heb ik er genoeg van, het zit nog altijd niet goed. Hetvenige prettige is dat ik meerdere brillen heb. Als de één pijnlijk is, zet ik de andere op. Maar dit is niet de bedoeling.
Het personeel is niet heel bekwaam..
Tevens was er een reparatie noodzakelijk. Dit zou een klein bedrag kosten, al varieerde dit enkele euro's per berekening, hoe dan???
Uiteindelijk wordt het dubbele bedrag van mijn rekening geïncasseerd. Dit heb ik gestorneerd omdat ik het er niet mee eens was. Uiteraard deed ik navraag, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord over het waarom. Vervolgens komt er een aanmaning, na, volgens Pearle, al eerdere correspondentie van hun kant hierover. Echter, ik heb nooit iets ontvangen. Ik heb maar betaald om problemen te voorkomen,en nogmaals om opheldering gevraagd via de mail, en in de winkel in Doetinchem, tijdens het inleveren vd brillen. De medewerkster begreep het ook niet. Het berekende bedrag stond toch echt als zodanig in hun systeem vermeld, maar niet het dubbele. Wel stond in het systeem dat het dubbele bedrag geïncasseerd was. Het klopt gewoon niet, de gang van zaken. De medewerkster gaat navraag doen....
Het gaat niet zozeer om de paar tientjes, maar de manier waarop het gaat. Ik wil het teveel betaalde bedrag dan ook graag terug ontvangen.
Het wordt nog gekker....geirriteerde mensen vanuut Pearle via de mail omdat ik wil weten waar mijn geld naartoe is gegaan. (Daar heb je weer zo'n lastige klant, dat gevoel krijg je).
Na het doorgeven van mijn besluit het brilplan te stoppen volgen er 2 betaalherinneringen, terwijl ik nooit een factuur gezien heb. De termijnbedragen worden automatisch geïncasseerd, en er is geen sprake van achterstand.
De bijgesloten factuur vermeldt enkel codes, zoek maar uit dus wat dat is, als
je maar betaalt.
Nu moet ik daar weer duidelijkheid over zien te krijgen, ik betaal niet zomaar. Vanwege verschillende afdelingen binnen Pearle, en dus verschillende mailadressen, daar ben ik achter gekomen tijdens mijn speurtocht wegens frustratie, mails met vragen
gesteld, wat het voor bedragen zijn, en waar de factuur was VOOR de betalingsherinnering kwam?
Het is zo'n chaos daar.
Medewerkers in de winkel weten vaak niet wat het hoofdkantoor voor een regels bedenkt. Daar komen sommigen ook voor uit. Daar ben ik nu wel achter, 1 ster is nog teveel voor dit bedrijf!
Mensen ga er niet mee in zee, dat is het enige advies dat ik geven kan!
Voor mij geen Pearle meer, en geen Brilplan. Ik ga weer terug naar mijn solide opticien waar ik kwaliteit krijg.
Had een klacht ingediend over de slechte service.
Ga het nu goed maken omdat er een andere dame (Silvia) floormanager alles in orde heeft gemaakt.
Deze dame weet hoe je de klant moet behandelen.
Zeer tevreden weggegaan met deze keer een bril naar mijn zin.
Ik mocht de eerste aangeschafte bril inleveren voor een ander montuur.
Top service!!
Ik ben opgelicht in Hans Anders winkel bij Savornin Lohmanplein 39 in den Haag. 14 mei 2025 heb ik een zonnebril op sterkte besteld en 174 euro betaald, na het levering van mijn nieuwe zonnebril bleek dat ze verkeerde metingen hebben gedaan, ik kon zelfs na 3 weken eraan niet wennen. Toen had ik mijn ogen laten checken bij 2 andere opticiens en ging naar Hans Anders om glassen met de juiste sterkte te bestellen. Na 3 weken waren de nieuwe glassen nog niet in de winkel, elke keer stond daar een nieuwe medewerker die niks van weet. Tweede keer hebben ze het opnieuw besteld en weer niks in de winkel ontvangen, toen had ik een manager benaderd die in een andere filiaal zit, hij heeft voor mij de bestelling geannuleerd en gaf door dat ik 174 euro binnen 3 weken terug op mijn rekening zou krijgen. 3 weken zijn voorbij en ik heb geen geld terug gekregen, in totaal bijna 3 maanden verder, geen bril, geen geld en opgelichte klant. Vandaag via klacht nl kreeg van Hans Anders te horen dat er is een fout is opgetreden tijdens het retourprocess en ze mij niet terug kunnen betalen en dat ik weer naar de winkel moet gaan. Maar dat heeft geen zin, want in de winkel zit telkens een nieuwe stagier die niks van weet, en de manager is er niet eens, hij zit in de andere filiaal en blijkt dat hij niet eens een retour kan afhandelen. Lieve mensen, help mij aub als iemand weet wat ik moet doen, ik wil dat niet zomaar achterlaten en best wel verder gaan zelfs via de rechter
Sterke punten geen
Zwakke punten Ze zijn oplichters die gestraft moeten worden voor hoe ze met mensen omgaan
Een heel groot compliment voor de medewerkers van Lichtenvoorde.
Zeer goed advies en direct de juiste hoortoestellen .
Zeer tevreden over de medewerkers en het product.
Pakket met daglenzen is niet aangekomen. Nu moet ik 4 dagen wachten tot ik ze als verloren mag melden en dan nog 10 WERKdagen wachten op het pakket, dus dan bijna 3 weken verder. Dus zeker 2 weken geen lenzen in. Er wordt niet meegedacht of naar een andere (tijdelijke) oplossing gezocht. Wel tientallen jaren mijn geld innen, maar geen enkele service bieden. Schandalig!
Lekkertje 3 halen 1 betalen is er 1 van stuk binnen he garantie zoals mijn zonnebril moet ik 200 euro bij betalen heb de bril in mei pas gekocht.. belachelijk ik zou er niet een bril gaan halen want gaat je juist meer kosten
Al jaren hele goede ervaring..koop elk jaar een bril..metingen zijn heel goed.
Medewerksters heel vriendelijk en heel geduldig..INES een top vrouw
Sterke punten De vriendelijkheid.goedkope brillen en leuke monturen
Zwakke punten Dat t uit China komt.dat je 7e verzendkosten betasld voor afleveren in de showroom.ook als je meerdere brillen koopt.voor ieder moet je betalen
Kijk uit m/ telef. afspraak
Review over FedermannWeken geleden heb ik een telefonische afspraak gemaakt bij Federman Heemstede. Toen ik er was bleek dat de afspraak NIET in hun systeem zat. Degene (een man) die aan de telefoon zat had het toen in hun systeem niet ingevoerd. Heel slordig en onattent. Kijk uit en vraag altijd naar een bevestiging per email als je een telefonische afspraak maakt bij Federman in Heemstede.
Oplichters oogzorgabonnement
Review over Iris OptiekLet op, dit bedrijf wil alleen zoveel mogelijk geld binnen halen zonder daar iets voor te hoeven doen. Betreft hier vestiging op de Frederik Hendriklaan.
Oogzorgabonnement werd afgeschreven onder een hele andere naam en kon daardoor ongemerkt doorlopen. Voor dit oogzorgabonnement betaal je maandelijks kosten terwijl je er niks voor terug krijgt. Je zou er korting mee kunnen krijgen op je lenzen werd er gezegd. Nooit een brief of e-mail ontvangen dat er een oogzorgabonnement was afgesloten of nog doorliep. Ook niet bij wisseling van eigenaar omdat degene die afschrijft blijkbaar dezelfde BV is. Ruim duizend euro hebben ze hier aan verdiend zonder enige dienst te verlenen. Het bedrag dat afgeschreven werd is tien jaar gelijk gebleven zodat ze klant niet op de hoogte hoefden te brengen! Ik kwam er uiteindelijk achter omdat er onder een andere naam werd afgeschreven; naamswijziging van de bv.
En inderdaad zoals andere reviews al aangeven totaal niet verbaasd of meelevend als je hier achter komt. Echt een verdienmodel om mensen geld af te troggelen bah!
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Je bent hier zeker geen klant
Riekt naar oplichting
Slechte service
Review over EyeLove BrillenGoedkoop is duurkoop ..binnen 7 maanden laat coating los en ze doen niks om klant tevreden te stellen ...ze noemen het gebruikerschade en dat is geen garantie nog nooit zoiets meegemaakt en draag al 20 jaar een bril ..dus waardeloze service
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen service
Slechte service
Review over EyeLove BrillenGoedkoop is duurkoop ..binnen 7 maanden laat coating los en ze doen niks om klant tevreden te stellen ...ze noemen het gebruikerschade en dat is geen garantie nog nooit zoiets meegemaakt en draag al 20 jaar een bril ..dus waardeloze service
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen service
Teleurstellend en bedroevend
Review over AlensaEen meekleurende bril besteld, daarbij werkte de glazen niet goed, dus retour gestuurd. Na wat getouwtrek, geven ze aan dat hun ‘experts’ hebben beoordeeld dat de bril goed werkte. Niemand in mijn omgeving heeft deze bril ooit goed zien kleuren. Dus het kwam erop dat het woord tegen woord is, en ik het maar moest accepteren. Zeer onvriendelijk en niet meedenken.
Sterke punten
Slinksheid
Zwakke punten
Geen klantenservice qua meedenken en kwalitieit
Charlie Temple overname foei
Review over Brillen24Account aanmaken is echt al drama, probeer eens je geboortedatum in te voeren hh, bij Temple kon je gewoon je oogmeting uploaden, nu mag je alles invoeren en dan bestaat er ineens geen montuur voor pffff,\\r\\ndie moeten wel iets aan software gaan doen
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Genoeg
Bril rijp voor vuilnisbak.
Review over EyeLove BrillenZeer slecht bedrijf.
Kocht in juni 2025 2 mulifocus brillen waarvan 1 zonnebril.
Vanaf het begin kreeg ik hoofdpijn moet je aan wennen werd gezegt.
Wel een keer of 6 terug geweest.
Opticien heeft de bril aangepast .met kijk gedeelte op 0,00 .
Klachten bleven tot vandaag kom ik er dus achter dat ik dus een multifocus bril heb met alleen lees gedeelte en nog steeds hoofdpijn.
Ze nemen ze niet terug geen geld terug rijp voor vuilnisbak weg €290,- .
Mijn man koopt er al jaren maar is ook genezen verklaart.
Dat dit zomaar kan iets leveren wat niet goed is en geen goede service bieden.
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
Totaal geen goede service
winkel in Wijnegem
Review over Eyes and MoreGisteren vertrokken we ontevreden, maar vandaag, na een korte uitleg van ons probleem, hebben ze verbeteringen aangebracht en hun professionaliteit getoond.
Pearle Veghel = nooit meer !!!
Review over Pearleik had voor afgelopen zaterdag online een afspraak gemaakt bij Pearle Veghel voor het vervangen van een brilglas. Door omstandigheden, maar ook omdat mijn staaroperatie pas morgen is, belde ik op naar Pearle Veghel om de afspraak te verzetten na een uitleg van mij en op aangeven dat ik de vervanging van het brilglas nodig heb direct na de staaroperatie. Telefonisch werd de afspraak verzet naar vanmiddag (dinsdag 7 oktober dus), was geen enkel probleem.
Vandaag kwamen we dus bij het filiaal in Veghel, en dit blijkt gesloten te zijn ???? hoezo afspraak??? hoezo even contact opnemen met de klant??? gewoon hartstikke onbeschoft is het filiaal dicht. Dit hebben we hier al meer meegemaakt, maar ik trap er niet meer in. Want zelfs afspraken worden niet nagekomen en je staat gewoon voor een dichte deur, zonder enige kennisgeving. Pearle Veghel is het meest klantonvriendelijke bedrijf hier, en dat mag iedereen weten.
Ik ga voortaan naar een winkel die wel aandacht heeft voor zijn klanten. Klantonvriendelijk? zonder enig respect voor de klant!
Sterke punten
klantonvriendelijk zijn ze het best
Zwakke punten
geen enkel respect voor klanten
Omgang met klanten moet ANDERS
Review over Hans AndersBrillen waren niet voor mijn verblijf in buitenland klaar. Dat risico was overigens bekend en er was duidelijk aangegeven, dat ik dan pas de brillen pas na terugkomst eind september / begin oktober kon komen afhalen. Dat was geen probleem en zouden ze noteren in het systeem.
Bij terugkomst een brief van het incassobureau in de mail. Er zou diverse malen om betaling verzocht zijn ??, maar ik heb geen post / mail ontvangen. Gebeld was er ook niet. Klantenservice gebeld, gaven aan dat er 13 , 15 en 16 augustus rappels waren verstuurd (13 augustus waren de brillen nog niet eens gereed !), maar in de mail blijkt niets terug te vinden. (dat gebeurde ook wel eens (vreemd : door het systeem verzonnen rappels ???). Tja... excuses....
De brillen zelf waren niet bruikbaar en gaven dubbel zicht, maar werden toch opgedrongen. (moest het maar even proberen), maar uiteraard wel gelijk betalen. Zo ga je niet met klanten om die al heel lang klant zijn... DAT DOE JE ANDERS !!!, maar dat heeft Hans nog niet begrepen.
Sterke punten
niet ontdekt
Zwakke punten
Klantomgang en vriendelijkheid
Oogmeting , nieuwe bril
Review over Bert Kok OptiekPrima geholpen ,duidelijk uitgelegd wat er gebeuren ging . Met de nieuwste apparatuur ging het prima .
Sterke punten
Nemen de tijd voor je , met goede informatie
Zwakke punten
Geen
Teleurstellende ervaring
Review over EyeLove BrillenIk heb Eyelove altijd bij iedereen aangeraden. Ik heb 5–6 brillen van hen, zelfs de oude die nog steeds in perfecte staat zijn. Maar deze laatste ervaring heeft mijn mening volledig veranderd.
Na slechts 2–3 maanden begon de coating van mijn nieuwe bril al los te laten. Geen krassen, geen verkeerd gebruik gewoon slechte kwaliteit. Toen ik terugging naar de winkel, werd ik onbeleefd behandeld en werd het probleem zomaar afgedaan als “krassen.” Dat klopt simpelweg niet het is de coating die loslaat.
Heel teleurstellend om te zien dat Eyelove loyale klanten zo behandelt. Als kwaliteit en service op deze manier blijven dalen, kan ik Eyelove niet langer aanraden. Voor mij is dit de eerste en laatste keer dat ik zo’n slechte ervaring met Eyelove heb gehad en helaas overschaduwt dit alle goede jaren ervoor.
Sterke punten
Price
Zwakke punten
Quality and behavior
Zeer tevreden
Review over De Muynck OptiekZeer goed geholpen de de dame. Zowel met de keuze van de bril als de type glazen. Een dikke plus, ik ga hier zeker terug komen.
Sterke punten
Van a tot z zeer goed geholpen.
Zwakke punten
Geen.
klantonvriendelijk Schilde
Review over Hans AndersDe klantvriendelijkheid in Schilde is ver te zoeken. Doordat er maar 1 winkeldame was stonden we reeds 1 uur en 20 min geduldig te wachten in de winkel tot het onze beurt was. Ik vroeg, tussendoor, of ik even naar het toilet mocht want moest dringend pipi doen. De dame zei dat het toilet enkel voor personeel was en ze daar wettelijk niet toe verplicht was dus dat ik niet naar het toilet mocht gaan. We zijn uit pure noodzaak vertrokken. Als je op punt staat om een bril van over de 1000 euro te kopen, het er voor over hebt om meer dan 1 uur in de rij te staan. Verwacht ik op zijn minst dat een sporadisch toiletbezoek mogelijk is. TOT NOOIT MEER ....
Zwakke punten
KlantONvriendelijk
Zeer tevreden
Review over PoletteEen maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.
Sterke punten
De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen
Zwakke punten
Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.
Zeer tevreden
Review over PoletteEen maand geleden weer een bril gekocht (2e keer).uitgezocht in De Huidenstraat, vakkundig geholpen door Kroatische Maria.De bril met alle extra opties( sterk positief, multifocaal, dus dun glas, breed leesgedeelte) werd na 2.5 week thuis bezorgd.Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding.De winkel/showroom vond ik er alleen nogal armoedig uitzien.Is klein, lang niet alles kan getoond worden. Ik mis het filiaal in Utrecht, groot en licht.Jammer.
Sterke punten
De prijs en de enorme keuze in best aparte brillen
Zwakke punten
Slechts 1 winkel in NL, alleen Engelstalig personeel ( voor mij geen problerm)maar voor anderen een barrière.
Très mauvais service client
Review over AlensaCliente fidèle depuis quelques années, j’ai acheté plusieurs fois des lentilles de couleur chez Alensa sans aucun problème… jusqu’à cette année. J’ai commandé exactement le même produit que d’habitude et j’ai reçu un lot défectueux : lentilles impossibles à porter, extrêmement inconfortables dès la première utilisation.
J’ai fait un signalement pour la première fois depuis toutes mes commandes, mais le service client a refusé de prendre ma remarque en compte, prétextant qu’ils ne peuvent rien réclamer auprès du fabricant. Dans ce cas, à quoi sert donc la facture d’achat de ma commande ?
C’est inacceptable pour une entreprise sérieuse. Très mauvais service client, aucune considération pour les clients fidèles. Je n’achèterai plus jamais sur ce site et je partagerai largement mon expérience pour éviter à d’autres d’être aussi déçus que moi.
Nooit meer Pearle, chaos alom
Review over PearleBrilplan en kwaliteit, niet doen!!
Het betreft het brilplan, in de eerste instantie vond ik het een leuk concept, en ben ik er in gestapt. Inmiddels 2 jaar verder heb ik besloten ermee te stoppen. De kwaliteit is niet geweldig. De brillen hebben nooit echt goed gezeten, ik ben enorm vaak terug geweest om af te stellen. En dan nog, steeds afzakken, pijn achter de oren, ach, iedere brildrager kent het fenomeen. Na 2 jaar heb ik er genoeg van, het zit nog altijd niet goed. Hetvenige prettige is dat ik meerdere brillen heb. Als de één pijnlijk is, zet ik de andere op. Maar dit is niet de bedoeling.
Het personeel is niet heel bekwaam..
Tevens was er een reparatie noodzakelijk. Dit zou een klein bedrag kosten, al varieerde dit enkele euro's per berekening, hoe dan???
Uiteindelijk wordt het dubbele bedrag van mijn rekening geïncasseerd. Dit heb ik gestorneerd omdat ik het er niet mee eens was. Uiteraard deed ik navraag, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord over het waarom. Vervolgens komt er een aanmaning, na, volgens Pearle, al eerdere correspondentie van hun kant hierover. Echter, ik heb nooit iets ontvangen. Ik heb maar betaald om problemen te voorkomen,en nogmaals om opheldering gevraagd via de mail, en in de winkel in Doetinchem, tijdens het inleveren vd brillen. De medewerkster begreep het ook niet. Het berekende bedrag stond toch echt als zodanig in hun systeem vermeld, maar niet het dubbele. Wel stond in het systeem dat het dubbele bedrag geïncasseerd was. Het klopt gewoon niet, de gang van zaken. De medewerkster gaat navraag doen....
Het gaat niet zozeer om de paar tientjes, maar de manier waarop het gaat. Ik wil het teveel betaalde bedrag dan ook graag terug ontvangen.
Het wordt nog gekker....geirriteerde mensen vanuut Pearle via de mail omdat ik wil weten waar mijn geld naartoe is gegaan. (Daar heb je weer zo'n lastige klant, dat gevoel krijg je).
Na het doorgeven van mijn besluit het brilplan te stoppen volgen er 2 betaalherinneringen, terwijl ik nooit een factuur gezien heb. De termijnbedragen worden automatisch geïncasseerd, en er is geen sprake van achterstand.
De bijgesloten factuur vermeldt enkel codes, zoek maar uit dus wat dat is, als
je maar betaalt.
Nu moet ik daar weer duidelijkheid over zien te krijgen, ik betaal niet zomaar. Vanwege verschillende afdelingen binnen Pearle, en dus verschillende mailadressen, daar ben ik achter gekomen tijdens mijn speurtocht wegens frustratie, mails met vragen
gesteld, wat het voor bedragen zijn, en waar de factuur was VOOR de betalingsherinnering kwam?
Het is zo'n chaos daar.
Medewerkers in de winkel weten vaak niet wat het hoofdkantoor voor een regels bedenkt. Daar komen sommigen ook voor uit. Daar ben ik nu wel achter, 1 ster is nog teveel voor dit bedrijf!
Mensen ga er niet mee in zee, dat is het enige advies dat ik geven kan!
Voor mij geen Pearle meer, en geen Brilplan. Ik ga weer terug naar mijn solide opticien waar ik kwaliteit krijg.
Oppassen
Review over Hans AndersVraag eerst een wat de bril of brillen kosten dan schikt je niet met betalen
Zwakke punten
Duidelijkheid
Fijne ervaring
Review over Hans AndersHad een klacht ingediend over de slechte service.
Ga het nu goed maken omdat er een andere dame (Silvia) floormanager alles in orde heeft gemaakt.
Deze dame weet hoe je de klant moet behandelen.
Zeer tevreden weggegaan met deze keer een bril naar mijn zin.
Ik mocht de eerste aangeschafte bril inleveren voor een ander montuur.
Top service!!
Ze zijn OPLICHTERS!!!
Review over Hans AndersIk ben opgelicht in Hans Anders winkel bij Savornin Lohmanplein 39 in den Haag. 14 mei 2025 heb ik een zonnebril op sterkte besteld en 174 euro betaald, na het levering van mijn nieuwe zonnebril bleek dat ze verkeerde metingen hebben gedaan, ik kon zelfs na 3 weken eraan niet wennen. Toen had ik mijn ogen laten checken bij 2 andere opticiens en ging naar Hans Anders om glassen met de juiste sterkte te bestellen. Na 3 weken waren de nieuwe glassen nog niet in de winkel, elke keer stond daar een nieuwe medewerker die niks van weet. Tweede keer hebben ze het opnieuw besteld en weer niks in de winkel ontvangen, toen had ik een manager benaderd die in een andere filiaal zit, hij heeft voor mij de bestelling geannuleerd en gaf door dat ik 174 euro binnen 3 weken terug op mijn rekening zou krijgen. 3 weken zijn voorbij en ik heb geen geld terug gekregen, in totaal bijna 3 maanden verder, geen bril, geen geld en opgelichte klant. Vandaag via klacht nl kreeg van Hans Anders te horen dat er is een fout is opgetreden tijdens het retourprocess en ze mij niet terug kunnen betalen en dat ik weer naar de winkel moet gaan. Maar dat heeft geen zin, want in de winkel zit telkens een nieuwe stagier die niks van weet, en de manager is er niet eens, hij zit in de andere filiaal en blijkt dat hij niet eens een retour kan afhandelen. Lieve mensen, help mij aub als iemand weet wat ik moet doen, ik wil dat niet zomaar achterlaten en best wel verder gaan zelfs via de rechter
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Ze zijn oplichters die gestraft moeten worden voor hoe ze met mensen omgaan
Hoortoestellen
Review over Hans AndersEen heel groot compliment voor de medewerkers van Lichtenvoorde.
Zeer goed advies en direct de juiste hoortoestellen .
Zeer tevreden over de medewerkers en het product.
Sterke punten
Goed advies
Zwakke punten
Nvt
Slechte klantenservice
Review over Eye WishPakket met daglenzen is niet aangekomen. Nu moet ik 4 dagen wachten tot ik ze als verloren mag melden en dan nog 10 WERKdagen wachten op het pakket, dus dan bijna 3 weken verder. Dus zeker 2 weken geen lenzen in. Er wordt niet meegedacht of naar een andere (tijdelijke) oplossing gezocht. Wel tientallen jaren mijn geld innen, maar geen enkele service bieden. Schandalig!
Oplichters
Review over Hans AndersLekkertje 3 halen 1 betalen is er 1 van stuk binnen he garantie zoals mijn zonnebril moet ik 200 euro bij betalen heb de bril in mei pas gekocht.. belachelijk ik zou er niet een bril gaan halen want gaat je juist meer kosten
Sterke punten
Geen service
Zwakke punten
Nemen nooit op
Aanrader.bril kopen bij Polett
Review over PoletteAl jaren hele goede ervaring..koop elk jaar een bril..metingen zijn heel goed.
Medewerksters heel vriendelijk en heel geduldig..INES een top vrouw
Sterke punten
De vriendelijkheid.goedkope brillen en leuke monturen
Zwakke punten
Dat t uit China komt.dat je 7e verzendkosten betasld voor afleveren in de showroom.ook als je meerdere brillen koopt.voor ieder moet je betalen