Nieuwste Reviews

Polette - Topwinkel

0

Review:
Een jaar geleden heb ik mijn eerste bril bij Polette gekocht. Prachtig montuur en slechts een fractie van de prijs van andere winkels. Snelle service, kundige meting en personeel dat je met rust laat in de winkel als je rustig rond wil kijken (blijkbaar is dat onmogelijk in andere brillenwinkels). Ik kreeg veel complimenten over mijn bril. Na een jaar is hij niet ‘versleten’. Vandaag opnieuw 3 brillen gekocht in de winkel, bijna dezelfde monturen als de designwinkel verderop in de stad. Groot verschil: daar kost een bril 600,- excl glazen, bij Polette had ik 3 brillen met speciale glazen en een brillenkoker voor 160,- :-) De kwaliteit zal ongetwijfeld minder goed zijn (al merk ik daar niets van), voor dit geld kun je iedere maand een nieuwe bril kopen.

Sterke punten:
Design, prijs, luisteren naar de klant

Nora beveelt Polette aan bij vrienden/bekenden

Hans Anders - Niet alleen de prijs is anders

0

Review:
Al vele jaren heb ik een zogeheten briltotaalplan bij Hans Anders. Mijn ontevredenheid groeide met het jaar. De service in de winkel is allerbelabbertst. Altijd te weinig personeel en lange wachttijden. Altijd proberen je dingen aan te smeren die je niet nodig hebt en altijd is de cheque van het gespaarde bedrag ruim onvoldoende. Vandaag heb ik een nieuwe bril afgehaald. Er was mij beloofd dat de sterkte hetzelfde zou zijn als mijn vorige bril. Dat vond ik ook prettig aangezien ik dan zonder problemen van bril kan wisselen. De sterkte bleek echter af te wijken van de bril die ik al had. De verkoopster (want opticien kan ik haar niet noemen) bleef bij hoog en laag volhouden dat er niets aan de hand kon zijn want het stond zo in de computer. Pas na lang aandringen was ze bereid om de sterkte van de glazen ook te meten. Volgens haar was dit dezelfde sterkte als de bril van een jaar geleden. Na wederom lang aandringen was ze bereid om ook de oude bril te meten. Ze constateerde inderdaad een verschil in sterkte. Maar ze bleef wel vol;houden dat er niets fout was gegaan want het stond zo in de computer. Ze durfde zelfs te suggereren dat nik de bril wel ergens anders vandaan had. Ik heb de nieuwe bril meegenomen en haar beloofd dat ik nooit meer bij Hans Anders terug zou komen. Ze was daar zeer verbaasd over, want ze had toch niets verkeerd gedaan in haar beleving. Ik heb nu twee brillen. Maar de nieuwe bril gaat in de kast en die zal er waarschijnlijk nooit meer uitkomen want ik rij zo tegen een boom met dat ding.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Slechte service, te weinig en ondeskundig personeel, slecht omgaan met klachten.

Peter beveelt Hans Anders NIET aan bij vrienden/bekenden

123Lens - Registeren

0

Review:
Ik wilde graag lenzen bestellen maar moest mij registeren voordat ik kon bestellen. Schijnt dat ik in 2015 al een keer iets besteld heb en daar het wachtwoord niet meer van weet. Ik vond het jammer dat je niet zonder registratie kon kopen en vertelde dat de dame van de klantenservice. Haar antwoord was dat ik dan maar mijn wachtwoord had moeten onthouden!
Gelukkig zijn er niet zoveel wachtwoorden

Sterke punten:
Ze namen snel de telefoon op

Zwakke punten:
Misschien moet de dame niet bij de klantenSERVICE gaan zitten.

Ester beveelt 123Lens NIET aan bij vrienden/bekenden

Polette - Montuur

0

Review:
Vanaf moment een, zat mijn bril scheef!
De verkoper heeft bril volledig verknald door aan de poten te staan trekken..nu compleet drama..knijpt mijn neus nu dicht!!!
Super slecht materiaal
Super slecht onkundig personeel!!
Een goedkope bril gekocht die ik niet kan dragen.
Naar Pearl etc geweest om bij te stellen, maar die beginnen niet aan die troep van Chinese makelij!
Waardeloos concept.
Een absolute NIET aanrader!!!!

Sterke punten:
Leuke monturen

Zwakke punten:
Slechte Chinese rommel
Super slechte service
Onkundig personeel

Anneke Gro beveelt Polette NIET aan bij vrienden/bekenden

Pearle - Kuttige tijden

0

Review:
Wachttijden als je een afspraak gemaakt duren soms 40-50 minuten! Bizar lang, kan net zo goed geen afspraak maken..

Sterke punten:
Leuke dingen

Zwakke punten:
Tijd

Jan beveelt Pearle NIET aan bij vrienden/bekenden

Leesbril.nl - Brillen uit China

0

Review:
De website is dan ook het enige wat Nederlands is.
De enige internationale connectie is Aliexpress uit China met exact dezelfde brillen.
Ik betaalde 14,75 en dat was met 5 euro korting.
Bij Alie waar hun brillen vandaan komen betaal je dan 7,90 euro.

Sterke punten:
Slim bedacht.

Peter beveelt Leesbril.nl NIET aan bij vrienden/bekenden

Charlie Temple - Fantastisch

0

Review:
Wat kan je zeggen van een bril van 58€? Als die gewoonweg goed oogt en de glazen haarscherp zijn? (Met doorgegeven waarden vd opticien. Links 140% en rechts 130%, dus ik weet wat scherp is) Boven verwachting!

Zondag besteld, vandaag (dinsdag) binnen. Heerlijk. Dik tevreden!

Reaguren opticiens hier soms ook tav de concullega? Sommige negatieve recensies zijn opmerkelijk.

Sterke punten:
Goedkoop. Kwaliteit boven verwachting. Snel.

Zwakke punten:
Geen. En wat mag je verwachten van een bril van 58€ ipv 1250€?

Remy beveelt Charlie Temple aan bij vrienden/bekenden

Hans Anders - Hans doet het (helaas) Anders

0

Review:
5 -3-2018
nog geen 3 jaar geleden 2 brillen gekocht. sindsdien al drie keer afbrekende delen. Steeds wordt er moeilijk gedaan en krijg ik sterk het vermoeden dat er liever niet gerepareerd wordt, dat kost geld, daar verdien je niet mee. Ook voor het vervangen van afbrekende pootjes moest enkele maanden terug wel worden betaald. Niet veel , maar toch. geen echte service. Dit nadat er eerder werd gezegd dat er helemaal geen pootjes meer zouden zijn. Bij een volgend bezoek kon dat dus wel. helaas enkele weken later breekt een neusvleugel zomaar af. Vanmiddag dus maar weer naar HA in Amersfoort. Ik laat zien wat het probleem is en een weinig deskundig overkomende verkoopster kijkt er naar en kan niet meer vertellen dan dat ze dat niet kunnen maken, helaas maar een nieuwe bril aanschaffen. Als ik aangeef dat dit wel heel vreemd is en ik betwijfel of dit alles is wat HA voor mij kan doen, komt een mannelijke medewerker er bij. Nu wordt er gemeld dat het montuur er niet meer zou zijn (dat kwam mij bekend voor van de pootjes!) en dus kan de bril niet gemaakt worden. Als ik aangeef dat het toch wel mogelijk moet zijn te repareren en dat ik bij de opticien waar ik hiervoor altijd een bril kocht altijd goed werd geholpen volgt het volgende schandalige antwoord: "u bent hier dan ook bij de slager". Als ik aangeef dat ik mij nu heel slecht en vreemd behandel voel, wordt er nog gezegd dat dat dan maar zo is. Het is niet anders (leuk woord in dit verband!) Op mijn opmerking dat ik bij HA dus niet meer terug kom krijg ik nog een cynisch :"goedemiddag meneer"mee.
Gelijk hierna naar Specsavers gegaan, waar ik uitstekend en vriendelijk ben geholpen bij een nieuwe bril.
Klacht ingediend bij HA, eens afwachten wat ze daar mee doen.
Mijn advies: ga niet naar HA. De kwaliteit is echt niet wat het bij anderen is en na de verkoop ben je een blok aan het been bij problemen. Beleid lijkt de klant af te schepen en repareren te voorkomen.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
geen service
ondeskundig personeel
brillen van slechte kwaliteit

Frank W. beveelt Hans Anders NIET aan bij vrienden/bekenden

Polette - Slechtste zonnebril ooit

0

Review:
Wat een afzetterij. Ik heb een zonnebril gekocht en de kwaliteit van de bril was echt beroerd. Zelfs bij de Primark of Kruidvat koop je nog een betere bril. Voor €50 kreeg ik een gammele en fragiele bril die elk moment kapot dreigde te gaan. Ik durfde hem bijna niet te openen. Daarnaast zaten er ook nog eens PLASTIC GLAZEN in. Belachelijk!

Nu hopen dat de klantenservice niet zo verschrikkelijk slecht is als iedereen beweerd, en dat ik mijn geld terug want het is echt de slechte aankoop die ik ooit heb gedaan in mijn leven.

Gewoon een slecht goedkoop Chinees bedrijf, ook al lijkt het niet zo.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Alles

Zoe beveelt Polette NIET aan bij vrienden/bekenden

Pearle - Opgelicht

0

Review:
Geruime tijd geleden een bril besteld van ruim 700 euro. Vandaag maar eens geïnformeerd wanneer deze gereed is. Blijkt de bril spoorloos verdwenen. Hoofdkantoor en filiaal geven elkaar de schuld; fijn om daar als klant tussen te zitten. Voorlopig nog geen oplossing in het verschiet.

Rob beveelt Pearle NIET aan bij vrienden/bekenden