Pearle - 5 Reviews

Last updated: 3 augustus 2017
Pearle Logo

50% aanbevolen, 5 Reviews

  1. Pearle
  2. P.O.S.T. Service
  3. Zorgvergoeding per direct declareren
  4. Oogmetingen
  5. Online bestellen
  6. Contact gegevens
  7. Pearle Reviews
  8. Schrijf ook een review over Pearle

Niet tevreden over Pearle? Probeer dan eens Hans Anders.

Pearle

Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen. Dit bedrijf heeft ook als enige het keurmerk van keurmerkinstituut.

Het begon allemaal in 1959 toen Alfons Hamer de optiekketen Brijlmij oprichtte. Hij zag een gat in de markt. Er was namelijk een grote behoefte bij de klant aan optiekwinkels, die zich door service en productaanbod moest onderscheiden van andere winkels. Het bedrijf wist al vanaf de eerste jaren een gestaagde groei te maken. Volgens Hamer zijn service en binding de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap.

Het unieke was dat de monturen werden uitgestald in de rekken en dat de klant op die manier een eigen montuur kon uitzoeken. De veranderingen die Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen.

In 1979 werd de Brilmij- keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, welke vanaf dat moment haar intrede maakte op de Europese markt. In 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Tot heden kunnen klanten terecht bij Pearl Opticiens voor kwaliteit en goede service.

Pearle Details

Hits: 452

URL: http://www.pearle.nl/nl_NL/

Categorieën: Landelijk

Reviews: 5

P.O.S.T. Service

Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement.

Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.

Zorgvergoeding per direct declareren

Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.

Oogmetingen

Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).

Online bestellen

Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.

Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 0800–2745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar:
Pearle Opticiens Klantenservice
Antwoordnummer 3004
3760 VD Soesterberg


Pearle reviews (5):

Pearle - Perfecte behandeling bij Pearl ! City Plaza Nieuwe

0

Review:
Na deze middag eerst bij een niet nader te noemen concurrent te zijn geweest, waarde receptioniste niets anders kon dan op mijn vraag om nieuwe glazen in eigen montuur te willen, een kaartje liet zien en zei:"dan moet hij worden opgestuurd". Weggelopen en naar PEARL gegaan.
Ben lief te woord gestaan, koffie gekregen,een oogmeting
gedaan. En nieuwe glazen besteld en aanbetaald.
Wat werd het een gelukkige dag met een heerlijk fijn gevoel!

Sterke punten:
Zie boven.

Zwakke punten:
Geen

A.J.de Groot beveelt Pearle aan bij vrienden/bekenden

Pearle - Prima service

0

Review:
Al een tijdje vaste klant bij de Pearle in Capelle aan Den IJssel. Meteen een oogmeting laten doen, zag meteen alles scherper.
Glazen zitten bij de prijs inbegrepen, iets wat ik niet van iedere opticien kan zeggen. Het kan altijd nog duurder, maar standaard ontspiegelde glazen zitten er 'gratis' bij.
Was ook laatst terug gegaan met een kapotte monteur waarvan de glazen heel waren. Ze hebben toen alles op alles gezet om dezelfde monteur weer binnen te krijgen.
Ik zie weer prima, dank je Pearle.

Sterke punten:
Goede service
Aardige mensen
Prima prijzen
Goede bril voor weinig.

Zwakke punten:
Nog niet gevonden.

Vanessa beveelt Pearle aan bij vrienden/bekenden

Pearle - Pearl paddepoel Groningen

0

Review:
Voor mijn eerste bril hier een meting laten doen. Goed geholpen en erg ontspannen sfeer. Expres de meting van de oogarts niet verteld en hun meting kwam vrijwel overeen met de oogarts. Goede en uitgebreide uitleg. De opticien dacht dat ik eerst nog even bedenktijd wilde maar tot zijn verbazing besloot ik meteen een bril uit te zoeken. Katie Je krijgt een 2e bril uit een goedkopere klasse gratis. Het hangt van de prijs van de duurste bril af uit welke goedkopere klasse je kan kiezen. Heb een bril uitgekozen voor veraf zien en een leesbril uit de goedkopere klasse. Ze hadden mij ook een dure varifocus bril aan kunnen raden maar de opticien vond 2 brillen een goede keuze.

Sterke punten:
Goede uitleg. Dringen na de oogmeting niet aan dat je meteen een bril uit moet zoeken, juist het tegendeel. Geven je alle tijd om het even te overdenken. Nemen alle tijd voor oogmeting en uitkiezen bril.

Zwakke punten:
Nog niet ontdekt.

Pearle - klacht

0

Review:
Ik heb twee x een bril gekocht in Capelle a/d IJssel en ben geholpen door de hr, Bonckhorst,omdat dat zo goed was bevallen ging ik in mijn woonplaats Den-Helder ook naar Pearle op 14-11-2013
Daar werd ik geholpen oa door mevr.C.Ory-ten Best.
omdat mijn ogen verbeterd waren werden er andere glazen aangemeten daar bij werd niet verteld dat ik dan de nog bestaande bril niet meer kon gebruiken.
Na een klacht van mij hebben ze toen gratis de glazen vervangen naar de oude sterkte van de bril die ik nog gebruikte.
Ik zocht een montuur uit voor de nieuwe bril maar omdat dat nogal een groot montuur was hebben ze dunnere glazen laten maken zonder mij daar van op de hoogte te stellen.De glazen zijn normaal 57 euro per stuk en nu moest ik 87 euro per stuk betalen,dus 60 euro duurder.Door informatie bij een andere opticien kwam ik hier eergisteren achter.Toen ik verhaal ging halen bij Pearle toen zei mevr.Ory-ten Best"U zocht een groot montuur uit en als we dan de normale glazen er in plaatsen dan wordt de bril te zwaar".
Waarom vertellen ze mij dat niet bij het uitzoeken van een montuur,we hebben het over een leesbril dus wat maakt het dan uit dat daar dikkere glazen in zitten.
Als ik een auto uit ga zoeken dan begrijp ik dat die verkoper er duurdere wieldoppen er bij wilt leveren.
Maar een opticien is er net zo als er een dokter is,om je beter te maken en niet om meer winst te maken.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Geen goede voorlichting in het belang van de klant

Adriana beveelt Pearle NIET aan bij vrienden/bekenden

Pearle - Glazen zitten niet vast

0

Review:
Ik heb twee leesbrillen gekocht bij Pearl. De glazen zitten vast met plasticbandjes, waardoor de glazen er doorlopend uitvallen. Erg vervelend. Ik kan bijna elke week weer terug om deze er weer in te laten zetten. Zelfs bij brilletje van de Hema heb ik dit probleem niet. Erg waardeloos. Geen bril dus meer van Pearl.

Sterke punten:
De Pearl winkel blijft de glazen er elke weer in te zetten.

Zwakke punten:
Glazen zitten niet vast

Hans van Br. beveelt Pearle NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Pearle

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers


Ja, ik zou Pearle aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Pearle aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Pearle


Andere websites in de categorie 'Landelijk'

Home » Landelijk » Pearle