Pearle

Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen. Dit bedrijf heeft ook als enige het keurmerk van keurmerkinstituut. Het begon allemaal in 1959 toen Alfons Hamer de optiekketen Brijlmij oprichtte. Hij zag een gat in de markt. Er was namelijk een grote behoefte bij de klant aan optiekwinkels, die zich door service en productaanbod moest onderscheiden van andere winkels. Het bedrijf wist al vanaf de eerste jaren een gestaagde groei te maken. Volgens Hamer zijn service en binding de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap. Het unieke was dat de monturen werden uitgestald in de rekken en dat de klant op die manier een eigen montuur kon uitzoeken. De veranderingen die Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen. In 1979 werd de Brilmij- keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, welke vanaf dat moment haar intrede maakte op de Europese markt. In 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Tot heden kunnen klanten terecht bij Pearl Opticiens voor kwaliteit en goede service.

P.O.S.T. Service

Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.


Zorgvergoeding per direct declareren

Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.


Oogmetingen

Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).


Online bestellen

Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.


Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 0800–2745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg


Pearle Reviews

    Slecht produkt

    Heb al meer dan 50 jaar een bril, voor de tweede keer naar pearle gegaan. Eerste keer voor een zonnebril deze ging ik ophalen brak de opticien hem doormidden bij poetsen. Nu de tweede keer geweest voor normale bril heb nog nooit zo,n slechte brillen glazen gehad in mijn leven. Waardeloze kwaliteit volgende keer weer naar een normale opticien.

    Sterke punten
    Geen

    Top service in Haacht!

    Mijn zoon wil graag contactlenzen dragen.
    Heel goede uitleg gekregen en hij heeft gratis aangepaste proef lenzen ontvangen. Top
    Service in Pearle Haacht!! 👏👏👏

    Sterke punten
    Klantvriendelijk en top service!

    Slechte service

    Mijn man 3n ik hebben bril van 400 per persoon
    Bij paerle van de ten tir un antwerpen. Na 3 maanden zaten vlekken op glas van bril waardoor ik heel tijd hoofdpijn kreeg.ben terug gegaan maar ja die strepen valken niet onder garantie terwijl dat we ook nog een bedrag bij moeten betalen voor de verzekering van bril.dus ze konden niets voor ons betekenen.. en nooit meer terug gegaan.

    Toppers

    Ik was op vakantie in dieren en ging boodschappen doen en mijn bril was vies dus wil ik hem schoonmaken en brak mijn bril in 2...nu kan ik niet zonder bril maar gelukkig zat er een pearl in dieren ...deze man heeft mijn bril kostenloos gemaakt ...fantastisch wat een toppertje ..nogmaals dank ...

    Sterke punten
    De servies

    Slechte ervaring

    Pearl van Linneastraat Amsterdam, hier draait alles om geld. Leidinggevende is onbeschoft. Ik had een kapotte leesbril die onder de garantie viel. De leidinggevende zei dat ik een nieuwe bril moest kopen, zij doen niet aan reparaties.

    Sterke punten
    Erg slecht van Amsterdam Linneasstraat

    Zwakke punten
    Alles

    Pearl sloopt mijn bril

    Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
    Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
    Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
    Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.

    Zwakke punten
    De klant regelmatig misleiden

    Pearl sloopt mijn bril

    Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
    Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
    Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
    Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.

    Zwakke punten
    De klant regelmatig misleiden

    Slechte service

    Ik heb sinds een tijdje een bril van pearl. Bijna gelijk was er in mijn linker glas een kras. Maar, omdat ik met mijn linker oog maar voor 30% zie zag ik dat niet. Nu zijn er heel kleine krasjes. Terwijl ik krasvrij ( voorzover dat kan) glas heb. Nou ik even terug. GEEN GARANTIE want ze weten niet wat er mee is gebeurd. Dit was mijn eerste bril van pearl . En ook mijn laatste. Nog nooit krassen gehad en wel betere service.

    Sterke punten
    Afschuiven

    Zwakke punten
    Service

    Zoek het zelf maar uit

    Ik ben in shock, al jaren krijg ik lenzen en vloeistof via Pearl Post en meestal tot tevredenheid, maar afgelopen maand heb ik geen lenzen en geen vloeistof ontvangen. Kan gebeuren dacht ik en ik bel even, nadat ik mijn probleem heb gemeld ziet de medewerker dat één van mijn lenzen in backorder staat en daarom wordt het hele pakket niet uitgeleverd. Ik zit op de laatste druppel vloeistof dus ik vraag of ze dan in elk geval de vloeistof kunnen leveren. Dat kan niet, het pakket wordt alleen als geheel uitgeleverd. Oke, kan ik dan een fles vloeistof ophalen bij de winkel? Ja hoor, maar wel tegen betaling. Ik zeg, maar ik heb al betaald toch? Klopt, maar die bestelling wordt de komende periode nog een keer uitgeleverd. Dus zei ik: jullie kunnen niet leveren en dat moet ik betalen. Ja mevrouw, ik snap u, maar wij moeten volgens contract alleen voldoen aan de bestelafspraken en er zijn geen aflevergaranties. Bedankt Pearl

    Sterke punten
    Lenzen en vloeistof voldoen

    Zwakke punten
    Niet betrouwbaar met afspraken

    Slecht/ondeskundig

    Personeel ondeskundig, onbeschoft, Pearle groest Hilversum zeker geen aanrader,
    Zijn alleen er op uit om te verkopen,

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundig personeel, daarbij ook nog onvriendelijk

    Geen garantie, bril een jaar

    Bril een jaar oud, heb hem nodig voor in de auto, rij erg weinig, word binnen bewaard in een brillenkoker
    Nu ging een poot steeds losser zitten, zit vast met een soort mini klinknageltje, in de winkel krijg ik te horen dat dat niet onder de garantie valt (Gebruikersschade)
    Heb van ellende maar een nieuw montuur gekocht omdat ik volgende week wel een keer een eind moet rijden.
    Is wel de laatste keer dat ik iets bij pearle aangeschaft heb.

    Zwakke punten
    Geen service.

    Wat een slechte service bij Pe

    Slechte service! Vroeg of ze even(1 minuut) in mijn oog wilde kijken omdat daar waarschijnlijk een wimperhaartje in zat. Reactie; geen tijd!! Nooit meer daarheen voor mijn bril!

    Sterke punten
    Nog niet ontdekt.

    Zwakke punten
    Geen service als ze niets kunnen verkopen!

    Brillen uitgezocht verdwenen.

    Na mijn staaroperatie gingen we alvast brillen uitzoeken. Na 2 weken terug en de uitgezochte brillen waren weg .Er was ook niets genoteerd welke monturen het waren .Ik kon ook de monturen niet meer terugvinden. Ben elders gegaan en perfect geslaagd

    Sterke punten
    Was goed ,laten steken vallen

    Zwakke punten
    Slordig .

    Totaal ongepaste houding

    Speciaal voor mijn werk een bril nodig dus bij Pearl de Burcht besteld.
    Verwachting was een paar weken omdat dit via Intersafe gaat.

    Na een paar maanden had ik nog steeds geen enkele reactie van Pearle de Burcht gehad. Niets. Dus zelf maar gaan bellen. Ja dit lag allemaal aan Intersafe. Want zij konden het montuur niet meer leveren. Ok.

    Maar ik ben geen klant van Intersafe. Ik ben klant van Pearl de Burcht. Daarom m.i. niet netjes als je als Pearl de Burcht jouw klant, die daar ook voor zijn andere brillen komt, gewoon niets weten.

    Omdat ik de bril toch wel nodig heb voor de bescherming van mijn ogen ben ik zelf gaan bellen. De medewerker, die ik na een aantal keren te pakken kreeg, was behulpzaam en leek het probleem goed op te kunnen lossen.
    Helaas bleek er weer een probleem op te spelen en bleek er een bril klaar te liggen die ik niet besteld had. Omdat Pearle de Burcht weer niet te bereiken was en ook geen mailadres heeft heb ik het algemene mailadres van Pearl gemaild dat er weer iets niet goed ging.

    Vervolgens wordt ik door de filiaalhouder gebeld die direct verwijten maakt omdat ik een klacht zou hebben ingediend en dat ik vervelend ben.

    Wat mij betreft totaal ongepast en onfatsoenlijk om op die manier met je problemen en je klanten om te gaan. Als er dingen fout gaan en je reageert dat af op de klant dan kunnen je verkooppraatjes nog zo mooi zijn, maar zegt dat veel over de betrouwbaarheid.

    Voor mij dus geen Pearl de Burcht meer.

    Geen garantie op ontspiegeling

    3 jaar geleden kocht ik samen met verzekering een bril bij Pearl Ridderkerk.
    Na 1 jaar liet de ontspiegeling al los. Na wat aandringen kreeg ik nieuwe glazen.
    We zijn weer 2 jaartjes verder en de ontspiegeling vertoond weer blazen en laat los. Nu doet Pearl niets meer. Kijken niet wat er aan de hand is. De bril is voor Pearl 3 jaar oud. Nee de glazen zijn 2 jaar oud betaald met mijn verzekering. Garantie op ontspieling na 2 jaar wordt niet meer gegeven. Ik kan 10% krijgen op een nieuwe bril. En dan elke 2 jaar 850 euro komen lossen nee dank u

    Sterke punten
    Geen interesse tonnen als er een klacht is.

    Zwakke punten
    Geen garantie geven dat bij een nieuwe bril de ontspiegeling er na 2 jaar er nog wel op zit

    Geen garantie op ontspiegeling

    3 jaar geleden kocht ik samen met verzekering een bril bij Pearl Ridderkerk.
    Na 1 jaar liet de ontspiegeling al los. Na wat aandringen kreeg ik nieuwe glazen.
    We zijn weer 2 jaartjes verder en de ontspiegeling vertoond weer blazen en laat los. Nu doet Pearl niets meer. Kijken niet wat er aan de hand is. De bril is voor Pearl 3 jaar oud. Nee de glazen zijn 2 jaar oud betaald met mijn verzekering. Garantie op ontspieling na 2 jaar wordt niet meer gegeven. Ik kan 10% krijgen op een nieuwe bril. En dan elke 2 jaar 850 euro komen lossen nee dank u

    Sterke punten
    Geen interesse tonnen als er een klacht is.

    Zwakke punten
    Geen garantie geven dat bij een nieuwe bril de ontspiegeling er na 2 jaar er nog wel op zit

    brillenmeneer van Pearl

    Mijn vrouw en ik komen zojuist terug van een bezoek aan Pearl in Oss. Heeft u een momentje? Daar kan ik wel iets over vertellen. We komen al jarenlang met volle tevredenheid. Maar nu moet ik nog bijkomen van de ‘klantvriendelijkheid’ van de kale meneer met het brilletje. Begrijp me goed, ik heb niets tegen kale meneren met brilletjes, want daar kan je niets aan doen en zo zie ik er ook uit.

    Misschien vind u dat ik een lange aanloop nodig heb, maar ik hou wel van een beetje voorpret. Goed, ik kom nu tot de kern van de zaak. Een maand geleden heb ik een nieuwe bril gekocht bij Pearl Oss. Zoals we gewend zijn, fantastisch goed geholpen door Marése. Voor alle duidelijkheid, dat is niet de kale meneer met het brilletje. Al snel bleek dat ik niet tevreden was. Heb ’t nog een week een kans gegeven, maar er kwam geen verbetering.
    Kan gebeuren, nietwaar? Terug naar Pearl. Marése zag dat de bril, in tegenstelling met de voorgaande brillen , bij een andere glasleverancier was besteld. Geen probleem. Ik kreeg nieuwe glazen, van de vertrouwde glasleverancier. Topservice, ja toch! Welnu beste mensen, vandaag was het zo ver. De bril lag klaar. En nu komt het verhaal tot een hoogtepunt.

    Ik kreeg een mail dat de bril klaar lag. U krijgt van mij de letterlijke tekst: Hallo,de bril van dhr Wijnen is klaar. Ik kon u telefonisch niet bereiken,vandaar deze mail. Als u in de buurt bent, kom even binnen om de bril op te halen.
    Met vriendelijke groeten, Marese Pearle opticiens Oss.
    Wij liepen vanochtend direct na openingstijd al bij Pearl binnen. U begrijpt, de opwinding was groot. Nou, ik zal u wel vertellen de opwinding zou nog veel groter worden!
    De kale meneer met het brilletje vroeg of hij ons kon helpen. Wij zeiden dat we de bril kwamen halen van meneer Wijnen. Toen werd het pas echt gezellig.
    Meneer: Dat kan eigenlijk niet zonder afspraak…
    Wij: Maar we hebben een mail gehad, waarin staat dat we gewoon langs mochten komen…
    Meneer: Dat kan niet, Pearl werkt zo niet…
    Wij: We hebben toch echt die mail gehad…
    Meneer: Dan heeft u nu geluk dat ’t zonder afspraak kan…maar eigenlijk….

    Meneer vond uiteindelijk met veel gebrom de bril en zette het op mijn (kale) hoofd. Ik maakte nog een grapje door te zeggen dat ik hem prima zag. Waarop meneer zei: ‘Dat zag u denk ik eerder ook al. Maar in ieder geval, veel plezier er mee en tot ziens’. Hij draaide zich om en als twee kleine kleutertjes dropen we verbouwereerd af. Toen we buiten stonden keken mijn vrouw en ik elkaar stomverbaasd aan. Na kort overleg, besloten we terug te gaan en ons beklag te doen, omdat we met een kater wegliepen. En het was echt nog geen tien uur in de ochtend en hadden geen druppel alcohol op. Maar die kale meneer met brilletje kreeg dat voor elkaar.







    Terug in de winkel liep ik naar de balie. Meneer stond een paar meter verder met een bril te spelen. Dat is heel normaal bij een opticien. Ik zei tegen de brillenmeneer dat ik met een vervelend gevoel was weggegaan, alsof ik afgepoeierd was (afpoeieren is volgens van Dale woordenboek: afwimpelen, afschepen).
    Meneer reageerde niet en bleef onbeweeglijk staan. De bril in zijn hand was natuurlijk veel belangrijker dan de klant. Ik zei dat ik tegen hem sprak, waarop meneer toch in staat bleek geluid voort te brengen. Hij zei dat hij druk bezig was. Dat had ik natuurlijk ook wel gezien, tenslotte had ik m’n nieuwe bril op. Behalve een goede bril werken mijn hersens tot nu toe nog redelijk goed. Ik kan dat niet bewijzen met een mail, maar alsjeblieft neem dat van mij aan. En de signalen in mijn hoofd vertelde mij dat de kale meneer erg geïrriteerd was en mij onbeschoft behandelde. Uiteindelijk keek meneer om en zei zonder blikken of blozen dat hij niet kon geloven dat wij die mail hadden.

    Mijn vrouw pakte de telefoon om de mail op te zoeken. Ik zei ‘dat het eigenlijk belachelijk is, de mail als bewijs te moeten laten zien. Jij moet de klant het voordeel van de twijfel geven, maar je bent om de een of andere reden geïrriteerd en behandeld ons bot’. Meneer zei dat hij al vanaf half negen hard werkte en dat er meer klanten zonder afspraak waren binnengelopen. Mijn vrouw liet de mail zien en meneer bromde (want dat is zijn specialiteit): ‘Nou blijkbaar heeft mijn collega dat gedaan, maar zo hoort het niet’. Ik vroeg hem of hij nog iets te zeggen had tegen ons. Ik had toen nog de ijdele hoop dat de brillenmeneer zijn excuses zou maken. Meneer zei ‘dat hij dat al gedaan had, dus wat wil je nog meer horen’. Het gesprek en het bezoek liep uit op een ant-climax.’

    Eigenlijk vind ik meneer een ‘botte boer’. Maar nu moet ik voorzichtig zijn in mijn woorden, gezien de agressieve protestacties van onze Nederlandse agrariër. Ik heb liever geen hooibalen en stront voor m’n oprit. Dus ik gebruik liever de volgende vergelijking.
    U weet wat pearl betekent, toch? Parel. U kent ongetwijfeld ook het spreekwoord: geen parels voor de zwijnen werpen. Bij Pearl Oss is Marése de parel, een topverkoopster. De kale man met brilletje is…..nou ja, in ieder geval geen pareltje. Hij gedraagt zich eerder als de oesterachtige zeemossel.
    Wilt u nog naar Pearl in Oss? Kijkt dan goed wie er in de winkel staat. De zeemossel of het pareltje.

    Ik zou 50 Euro terug krijgen

    Ik zou 50 Euro terug krijgen maar nee hoor ik krijg een waardebon van 50 euro

    Sterke punten
    geen sterke punten

    Zwakke punten
    teveel Zwakke punten

    Ondeskundig

    Drie maal niet goed gemeten

    Zeer slecht

    Ik wilde een nieuwe bril kopen De Pearle in Enschede Rijnstraat zijn ze onvriendelijk
    Ondeskundig ben er zo weer weggegaan en zal daar ook nooit meer een bril kopen je kunt beter naar wc zuid gaan in Enschede daar zijn ze veel beter en kom er graag

    slecht

    heb voor het eerst een bril gekocht bij pearl veendam 2x oogmeteting gehad en zat duidelijk verschil tussen 1ste en 2de meting bril op gehaald vreselijke hoofdpijn weer heen geweest lag niet aan mijn bril oude opgedaan hoofdpijn weg brief gestuurd na na klantenservice hopen voor oplossing maar was wel de laatste bril ga er niet weer heen\\r\\n

    Sterke punten
    hebben ze niet

    Zwakke punten
    geen gehoor geven en slechte service\\r\\n

    slecht

    heb voor het eerst een bril gekocht bij pearl veendam 2x oogmeteting gehad en zat duidelijk verschil tussen 1ste en 2de meting bril op gehaald vreselijke hoofdpijn weer heen geweest lag niet aan mijn bril oude opgedaan hoofdpijn weg brief gestuurd na na klantenservice hopen voor oplossing maar was wel de laatste bril ga er niet weer heen

    Sterke punten
    hebben ze niet

    Zwakke punten
    geen gehoor geven en slechte service

    Slecht

    Na aanhoudende problemen met mijn bril , heb ik uiteindelijk toch eens een deftige opticien bezocht, Ik heb een multifocale bril. Die man stond versteld van het soort montuur ik had. Helemaal niet geschikt voor multifocale glazen!!! De montuur staat blijkbaar veel te hoog bij mij, te ver naar voren,...en nu kan Pearle repliceren dat ik zelf de montuur heb gekozen, maar dan zeg ik: jullie hadden mij dan beter advies moeten geven!! Waar jullie blijkbaar niet toe in staat zijn. Ik kom nooit meer bij jullie. Vertrouwen is weg, en mijn zuurverdiende centen ook.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Slechte klantenservice

    Klacht ingediend nooit normaal afgehandeld oplichters en ook nog mishandeling bij een kind gedaan. Inmiddels aangifte gedaan tegen personeel Pearl Nieuwegein. Ga er niet heen of je moet ogen willen missen....

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Alles winkel sluiten

    Annulering zonder bericht

    Ik had lenzen en lenzenvloeistof besteld. Na drie weken wachten (levertijd: 3-5 dagen, er kon enige vertraging zijn..?!!!) ging ik informeren waar de bestelling bleef, maar daar konden ze me niets over vertellen. De Pearl studio en webshop wezen naar elkaar, maar geen van beiden kon geen informatie geven. Ik ben heel boos geworden, en toen werd er wel verder gezocht. Twee weken later kreeg ik bericht dat de bestelling na 1 week geannuleerd was, zowel de lenzen als de lenzenvloeistof, omdat de lenzenvloeistof niet leverbaar was. Ze hadden mij geen bericht gestuurd. En de terugbetaling was onder een heel andere naam dan Pearle. Dus 1.5 maand na mijn bestelling blijkt er niets onderweg, en ik kreeg enkel excuses via de mail, verder geen enkele tegemoetkoming. Ik bestel nooit meer iets bij Pearle en ik raad eenieder af om dat te doen


Bezoek Pearle

Schrijf een review