Hans Anders

Hans Anders is een echt Nederlands bedrijf. In 1982 openden we onze eerste winkel in de Zwartjanstraat in Rotterdam. Het doel was om de toentertijd ondoorzichtige en prijsstarre optiekmarkt eens Anders aan te pakken. Toen ook nog eens bleek dat een aantal van de bedenkers dezelfde voornaam hadden was een naam snel gevonden. Hans Anders gáát voor tevreden klanten. Onze medewerkers doen er alles aan om u tevreden te stellen. In kwaliteit van producten, deskundig advies, de beste prijs en alles wat voor u nog meer belangrijk is. Daar kunt u op vertrouwen.

Artikelen over Hans Anders

Acties bij Hans Anders

Actie: 50% korting op een complete enkelvoudige bril Geldigheid: De actie is geldig van 3 maart tot en met 30 maart 2014 bij Hans Anders, zowel in de filialen als in de webshop . Een complete enkelvoudige bril is een eigenmerkmontuur met kunststof enkelvoudige glazen, voorzien van kraswerende laag en superontspiegeling. Voor extra opties of merkmonturen geldt de standaard meerprijs. *Niet ge ... [...]

Hans Anders - Wintervoordeel acties

Bij Hans Anders ontvang je nu 50% korting op alle glazen, ook op alle glasopties. De actie is geldig op alle glazen voorzien van kraswerende laag en superontspiegeling met eventueel extra glasopties. De actie geldt bij aankoop van een montuur. Geldig van 9 december 2013 t/m 2 februari 2014 Geldig in : de filialen en in de webshop. Gratis lenzenvloeistof Actie : Gratis Easy Wear voordee ... [...]

Hans Anders Reviews

    Wees assertief bij Hans Anders

    Wist ze niks van, ik zeg zoek maar op.
    Staat gelijk op de eerste pagina. Nee nee ik geloof u wel. Maar dat is dan helemaal basic. Dus ik vraag of ze met basic bedoelt het montuur en variofocus glazen op sterkte zoals opgemeten. Ja klopt zegt ze. Maar zonder verzekering, anti kras, extra garantie, ontspiegeld en extra dun. Nu worden ze dik. Dus ik vraag, worden ze dikker dan het montuur? Nee dus, nou dan heb ik daar geen problemen mee. Mijn oude bril is al 5 jaar, zit nog geen krasje op, extra garantie is duurder dan de hele bril zelf net als de dunne glazen dus doe maar lekker basic, ben ik zelf ook wel van. Moest €108,- afrekenen. 😎

    Sterke punten
    Prima personeel, vriendelijk en behulpzaam, en ik begrijp ook wel dat ze moeten verkopen.

    Zwakke punten
    Het lullige brillenhoesje.

    Zonnebril in hoesje

    In december 2020 uiteindelijk de stap gedaan om een farifocus bril aan te laten meten. Een fijne behandeling en prima service. Nu in mei besloten om een zonnebril ook op sterkte te nemen. Nu heb ik een goedkoper eigen montuur genomen, maar de bril koste met de glazen 484 euro. Deze keer was ik bij een ander filiaal van Hans Anders omdat er geen plek was bij het filiaal van december. Vandaag haal ik mijn bril op en vroeg of deze niet in een brillendoos geleverd wordt. Het antwoord was nee, omdat de brillendozen niet gebruikt worden en dan dus slecht zijn voor het milieu.
    Nu vind ik zelf dat juist de zonnebril wel in een brillendoos moet, omdat ik van plan ben hem vooral te dragen in de auto. Als je de bril zo weglegd, beschadigt hij snel. Met dit argument gaf ik toch aan dat ik graag een brillendoos bij mijn bril wil. Nu die moest ik dan maar erbij kopen. Let wel een bril van 484 euro en er kwam alleen een hoesje omheen. Mijn zus heeft ook in een filiaal(weer een ander filiaal van Hans Anders) een bril, zonnebril en leesbril gekocht en kreeg 3 dozen(rood, wit en blauw).
    Ik wilde toch dit even opmerken, ik was echt heel tevreden, maar dit vind ik geen service. Misschien kan hier iets aan gedaan worden.

    Zwakke punten
    Niet luisteren naar de argumenten

    onbetrouwbare oogmetingen

    Als je geluk hebt tref je een vriendelijke en deskundige medewerker maar dat is niet altijd het geval. Het is een beetje fifty-fifty.
    En wat de deskundigheid betreft: Ik heb de refractiegegevens van 3 oogmetingen bij mij in de afgelopen 5 jaar verricht bij Hans Anders vergeleken. Er zitten onverklaarbare verschillen in. Bij de twee metingen zit de cilinder (krommingsafwijking) in het linkeroog en bij de derde meting in het rechteroog. De bijbehorende as (richting van de cilinder) varieert in de metingen van 70 graden via 78 graden tot 180 graden. Verder zijn er nog verschillen in de correctiesterkte, in de visus, en in de gemeten afstand tussen de pupillen. Kortom: het is een gok of de bril correct wordt aangemeten.

    Sterke punten
    Lage prijs.

    Zwakke punten
    Onvoorspelbare deskundigheid van het personeel. Ze krijgen hiervoor maximaal 2 sterren.

    Levering zonnebril!!!

    7 mei naar Gouda voor een zonnebril te bestellen.
    21 mei zou mijn bril klaar zijn.
    De 21 kreeg ik bericht dat de bril nog niet klaar was en het zou nog een paar dagen duren voordat ik de bril op mijn neus kon zetten.
    Ik heb toen een mail gestuurd dat ik op vakantie was en 8 juni weer terug zou zijn.
    11 juni mail gestuurd en gevraagd wat de status van mijn zonnebril was.
    Op beide mails geen reactie.
    12 juni Klantenservice gebeld en daar werd aangegeven dat de bedrijfsleidster van Gouda donderdag 13 of vrijdag 14 juni contact zo opnemen en er zou dan extra korting geregeld worden.
    Beide dagen geen belletje mogen ontvangen van de bedrijfsleidster.
    zaterdag 15 juni maar weer zelf contact gezocht met het filiaal in Gouda en je raad het al, wist van niets!!
    Gisteren mocht ik een mail ontvangen met daar in, HOERA, HOERA u bril ligt na dit een maand klaar.
    Dit alles is zo jammer!!

    Sterke punten
    Oordeel zelf maar.

    Zwakke punten
    Oordeel zelf maar.

    dure bril en dure hoortoestellen wat niet nodig is

    Mij werden hele dure hoortoestellen aangeraden, ik zei nog dat ik niet een klein toestel moest hebben, kreeg ik toch. Het galmde erg de hoortoestellen, werd veranderd, maar later galmde het weer, ja dat hoorde zo, dat went. Ik zei, ik vind het niet handig zo'n klein toestel, met aan de ene kant het toestel voor hard te zetten en het andere toestel voor zacht te zetten, dat wil ik gewoon op ieder toestel zo hebben. Iedereen kan er mee omgaan zei Hans Anders-audiciën. Ja maar ik ben niet iedereen!
    De opticiën zei dat ze met mij 3 uur was bezig geweest. Ik vraag mij dat terdege af, maar goed. Daar hamerde ze nogal op, was mijn antwoord, moet je andere baan kiezen, als je niet 3 uur met een cliënt bezig wil zijn, ja toch? Ik vraag daar toch niet om, om 3 uur met mij bezig te zijn? En toen ik een multifocus bril kreeg dacht ik, wat is dit? Ik zag geen moer met die bril. Ja u leest heel goed ermee. Ja met inspanning, maar niet normaal als ik altijd doe. En computer zag ik helemaal niks op! Ja dat is wennen en dat hebben we speciaal voor u zo gedaan en u wist ervan. Nou sorry, maar dan heb ik dat helemaal niet begrepen en had ik dat beslist niet gewild en genomen. Maar ze beloven me geld terug. Maar ze willen je gewoon dure dingen aansmeren en vinden zichzelf heel wat. Iedere andere zaak is in hun ogen niet goed genoeg, zij zijn de beste. Nee dus! Iemand met duizeligheidsklachten moet zeker niet aan een multifocusbril beginnen, slecht advies van Hans Anders !!

Bezoek Hans Anders

Schrijf een review