Hans Anders

Hans Anders is een echt Nederlands bedrijf. In 1982 openden we onze eerste winkel in de Zwartjanstraat in Rotterdam. Het doel was om de toentertijd ondoorzichtige en prijsstarre optiekmarkt eens Anders aan te pakken. Toen ook nog eens bleek dat een aantal van de bedenkers dezelfde voornaam hadden was een naam snel gevonden. Hans Anders gáát voor tevreden klanten. Onze medewerkers doen er alles aan om u tevreden te stellen. In kwaliteit van producten, deskundig advies, de beste prijs en alles wat voor u nog meer belangrijk is. Daar kunt u op vertrouwen.

Artikelen over Hans Anders

Acties bij Hans Anders

Actie: 50% korting op een complete enkelvoudige bril Geldigheid: De actie is geldig van 3 maart tot en met 30 maart 2014 bij Hans Anders, zowel in de filialen als in de webshop . Een complete enkelvoudige bril is een eigenmerkmontuur met kunststof enkelvoudige glazen, voorzien van kraswerende laag en superontspiegeling. Voor extra opties of merkmonturen geldt de standaard meerprijs. *Niet ge ... [...]

Hans Anders - Wintervoordeel acties

Bij Hans Anders ontvang je nu 50% korting op alle glazen, ook op alle glasopties. De actie is geldig op alle glazen voorzien van kraswerende laag en superontspiegeling met eventueel extra glasopties. De actie geldt bij aankoop van een montuur. Geldig van 9 december 2013 t/m 2 februari 2014 Geldig in : de filialen en in de webshop. Gratis lenzenvloeistof Actie : Gratis Easy Wear voordee ... [...]

Hans Anders Reviews

    foutje bedankt

    na de oogmeting had ik 2 monturen uitgezocht (1 voor afstand), en 1 voor leesbril.ik was super blij.met plezier gewacht tot ik mijn brillen kon ophalen in de winkel.ik weet dat je ogen moeten wennen aan de sterkte.maar na een aantal weken zag ik nog erg wazig door mijn leesbril (dacht er klopt iets niet).toen ging ik mijn bril voor afstand proberen om mee te lezen,daar kon ik wel duidelijk mee lezen.en mijn leesbril geprobeerd de ondertiteling van de tv te lezen en dat was duidelijk te lezen.dus conclusie ze hebben de brillenglazen omgedraaid.vindt het slordig.ga er ook niet meer heen.

    Zwakke punten
    niet goed opgelet

    Perfecte service

    meer dan 40 jaar klant, prima kwaliteit monturen persoonlijk kies ik de CIOMO , prima service

    Sterke punten
    De oogmeting en de service

    zeer ontevreden .

    had een bril gekocht multivocale . nou ik was terug gegaan en .. MEERMAALS GEBELD .. gegaan om te zeggen . dat het geen goed zicht had . ik zet mijn bril op en zei dat als ik die bril opzette alles heel dicht bij stond . zonder bril 15 meter afstand . zette bril op. stond alles bijna voor mij en groter. 800 euro min korting 600 euro betaald . heb nou bij PEARL BRILLEN GEKOCHT . en die zijn perfekt . bij hans anders moest; ik eerst nog naar een oogarts gaan om 2 keer ogen te meten . BIJ PEARL DEDEN ZE HET ZELF . EN METEEN GOED . ik zou liefst geen ster willen geven .

    Sterke punten
    NIETS

    Zwakke punten
    ALLES . VOEL MIJ GEWOON OPGELICHT . JULIE VRAGEN TOCH JE MENING . EN IK ZEG HOE HET IS .

    Onvriendelijk personeel

    Zeer onvriendelijke personeel dat niet de moeite neemt om naar je te luisteren

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Onvriendelijk personeel

    “Gans Anders” in negatieve zin

    Had montuur gekozen bij Hans Anders in Eindhoven en wilde hen telefonisch contacteren om de voorlopige bestelling te bevestigen. Verschillende keren gebeld, maar er werd nooit opgenomen. Vervolgens ben ik naar het filiaal van Bladel gegaan, waar me op bijzonder onbeleefde en zéér klantonvriendelijke manier werd meegedeeld dat ze geen tijd hadden. Ik ben de baan overgestoken en bij Pearle (waar ze exact dezelfde monturen en merken hebben) werd ik door een zeer vriendelijke (oudere) dame geholpen. Bovendien waren mijn brillen daar voordeliger!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    3=1

    Vriendelijk personeel, maar de 3=1 actie van Hans anders is echt werkelijk bedrog. Je denk een redelijk goedkope bril te kunnen aanschaffen maar de prijs van 1 bril is over de 500 euro en ja krijg je dan 2de en 3 de bril “gratis”. Nou geloof me je bent ergens anders vele malen goedkoper uit. Trap hier niet in. Mensen naast ons gingen voor hetzelfde Paket en schrokken ook van de prijs. Dus wees slim en passeer de hans anders.

    Sterke punten
    Aardig personeel

    Zwakke punten
    Veel en veel te duur.

    3=1

    Vriendelijk personeel, maar de 3=1 actie van Hans anders is echt werkelijk bedrog. Je denk een redelijk goedkope bril te kunnen aanschaffen maar de prijs van 1 bril is over de 500 euro en ja krijg je dan 2de en 3 de bril “gratis”. Nou geloof me je bent ergens anders vele malen goedkoper uit. Trap hier niet in. Mensen naast ons gingen voor hetzelfde Paket en schrokken ook van de prijs. Dus wees slim en passeer de hans anders.

    Sterke punten
    Aardig personeel

    Zwakke punten
    Veel en veel te duur.

    Slechte collega…

    Ik ben naar de hans anders gegaan in Uden waarbij ik eerst ben geholpen door een vriendelijke blonde dame hier zijn verder geen opmerkingen over alleen toen kwam een collega van afkomst (ik denk aziatisch/ indisch) deze collega wist na mijn optiek vrij weinig er van hoe het in mekaar zat, verkeerde prijzen doorgeven, slecht advies, niet goed de bril afstellen. Verder voelde het ook nog alsof ik bij mijn 2e afspraak afgeraffeld werd zodat ze verder kon zonder dat ik echt werd geholpen, dit vind ik ronduit belachelijk!

    Zwakke punten
    Slechte medewerkster

    Dure zaak

    Ik dacht voor de verandering om naar Hans Anders te gaan ipv concurrenten waar ik al jaren klant ben.
    Wat een dure zaak!! Kwaliteit van brillen in verhouding met prijs is niet korrekt!!
    -erger nog, het totaal onduidelijk wat je eindprijs wordt, ik moest plotsing 457EUR betalen voor 3 brillen maar overal in hun advertenties staan totaal andere prijzen, verleidelijke branding en marketing wat totaal niet klopt.
    Bij concurrenten zijn ze veel meer Eerlijk vanaf het begin zodat je niet pas na 1 uur in de winkel wachten, meten, medewerkers zijn marketing verhaal afluisteren waar je geen interesse in hebt, en Dan Pas horen wat je gaat betalen.
    Ik ga zeker noooooit meer terug.

    Zwakke punten
    L

    Dure zaak

    Ik dacht voor de verandering om naar Hans Anders te gaan ipv concurrenten waar ik al jaren klant ben.
    Wat een dure zaak!! Kwaliteit van brillen in verhouding met prijs is niet korrekt!!
    -erger nog, het totaal onduidelijk wat je eindprijs wordt, ik moest plotsing 457EUR betalen voor 3 brillen maar overal in hun advertenties staan totaal andere prijzen, verleidelijke branding en marketing wat totaal niet klopt.
    Bij concurrenten zijn ze veel meer Eerlijk vanaf het begin zodat je niet pas na 1 uur in de winkel wachten, meten, medewerkers zijn marketing verhaal afluisteren waar je geen interesse in hebt, en Dan Pas horen wat je gaat betalen.
    Ik ga zeker noooooit meer terug.

    Zwakke punten
    L

    Zwaar belazert

    Nog nooit zo behandeld in mijn leven.eerst mijn ogen verkeerd opgemeten. Dan mij 3 brillen verkopen. Vervolgens mij de deur uit werken .met 3 brillen die niet passen en niet goed op sterkte zijn. Dus weg geld. Ook nog eens behandeld als een domme hond door dat wijf.ze meent dat ze meer van ogen af weet dan specialisten in het ziekenhuis. Al met laat je niet oplichten !!!! Gewoon naar een goed opticien gaan.

    Sterke punten
    Helemaal geen 1

    Zwakke punten
    Verkopers die je belazeren. En het geld uit je portomone willen halen

    Waardeloze service

    In de winkel in de Haagse Beemden geweest een paar voor ik opvakantie ging. Dit ging om een bril voor mijn zoontje. Zelf een bril uitgezocht. We wisten precies wat we wilden, maar de dame was te druk om ons voor onze vakantie te helpen en de man die niets stond te doen (oorexpert?) Kon/mocht ons niet helpen. Bril voor mn zoontje dus ergens anders gehaald.

    Ik wilde eigenlijk helemaal weg, maar ik had er zelf nog lenzen die ik eens in de drie maanden krijg.
    Worden bezorgd en automatisch verlengd, wat kan er fout gaan.

    Ik kreeg 27 oktober een mail dat ik mijn lenzen over twee weken zou mogen ontvangen. Het is nu 12 november en ik heb ze nog steeds niet.
    Alle vormen van service of communicatie bij Hans Anders ontbreekt. De eerste keer dat ik belde zou ik terug gebeld worden. Dat is tot op heden niet gebeurd. Vervolgens twee keer gebeld en te horen gekregen dat het toch echt onderweg is.
    Tot op dit moment niets ontvangen. Hans Anders toont geen initiatief of service om mij op enige manier te helpen.
    Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

    Sterke punten
    Geen, ik geef 1 ster omdat dat het minimale. Ik weet niet waar ze deze aan verdiend hebben.

    Zwakke punten
    Communicatie onderling.
    Communicatie naar de klant.
    Service / tegemoetkoming naar de klant.
    Kritisch naar eigen functioneren kijken

    Pas op, bestel NIET bij Hans A

    Acuvue lenzen besteld, levertijd 5/7 werkdagen. Intussen zijn we al meer dan een maand verder en er is nog niets geleverd! Ik heb al meerdere malen contact gehad, maar ze weigeren geld terug te storten of duidelijk te vermelden wanneer mijn lenzen geleverd worden. Vorige week hebben ze belooft zsm alternatieve lenzen te versturen, maar ook die heb ik niet ontvangen! Ook walg ik van de ontiegelijk slechte klantenservice! Ik bestel echt nooit meer bij Hans Anders.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Leveren, afspraak nakomen en klantenservice

    bril komt niet

    heb op 30-9-2022 een bril besteld maar nu een maand verder nog niets duurt erg lang helpdesk weet ook niet hoelang het het duurt moest maar afwachten ;weet niet of ik nu een bril bij iemand anders kan bestellen

    Zwakke punten
    kunne geen levertijd geven

    Slecht

    Ik ben al 3 weken achter elkaar geweest naar de winkel omdat de schoef van m'n bril er uit lag langs geweest en hadden ze een schoef er in gezet die veel te groot is later belde ik op of ze het konden versturen hadden zouden ze doen 2 dafenlater kon ik weer ophalen en nu zit hij voor geen meter

    Zwakke punten
    Ze moeten beter luisteren en aan hun wordt komen

    Let op met bril verzekeren.

    2 brillen gekocht.(plus een gratis)
    Ze hebben er bij Hans Anders blijkbaar een verdienmodel bij.
    Zonder dat apart te vragen smeren ze je een dure brilverzekering aan. (€ 75,-)
    Let dus goed op ! Vraag toelichting op de ( ingewikkelde) rekening voordat je betaald !)

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    gladde verkooppraatjes

    Prutswerk

    Geen bril meer van hunTen eerste de aanbiedingen lijken leuk ze praten mooi maar ondertussen zit dit er niet en dat niet.De korting is ook steeds anders niet alle monturen zitten in de aanbiedingen maar dat word pas als laatste verteld ondertussen 5 keer terug geweest montuur zo scheef als wat neusvleugel vliegt eraf, beschadiging aan meegegeven bril moest ik eerst langs komen wordt er gezegd we bestellen nieuwe glazen oke fijn opgelost denk je maar ik word gebeld u kan langskomen om hem op te halen weer erheen moet het opgestuurd worden zo slecht dit moet ik weer terug om hem op te halen jeetje wat een stel huismussen staan daar heb daar twee brillen en twee zonen brillen vandaan helaas

    Sterke punten
    Goed verlichte winkel veel modellen

    Zwakke punten
    Slechte communicatie niet duidelijk met de acties oppassen er zit dus altijd een addertje onder het gras lang wachten terwijl je afspraak hebt staan

    Prutswerk

    Geen bril meer van hun.
    Ten eerste de aanbiedingen lijken leuk ze praten mooi maar ondertussen zit dit er niet en dat niet.De korting is ook steeds anders niet alle monturen zitten in de aanbiedingen maar dat word pas als laatste verteld ondertussen 5 keer terug geweest montuur zo scheef als wat neusvleugel vliegt eraf, beschadiging aan meegegeven bril moest ik eerst langs komen wordt er gezegd we bestellen nieuwe glazen oke fijn opgelost denk je maar ik word gebeld u kan langskomen om hem op te halen weer erheen moet het opgestuurd worden zo slecht dit moet ik weer terug om hem op te halen jeetje wat een stel huismussen staan daar zeg😡😡

    Sterke punten
    Goed verlichte winkel veel modellen

    Zwakke punten
    Slechte communicatie niet duidelijk met de acties oppassen er zit dus altijd een addertje onder het gras lang wachten terwijl je afspraak hebt staan

    Goede service

    Ik ben dik tevreden met de behandeling.Veel geduld van de audicien en een prima hoortoestel.

    Sterke punten
    Ik weet natuurlijk niet of het in elke winkel zo is maar bij Martijn in buikslotermeerplein was het uitstekend

    Zwakke punten
    Ik vind het lastig om een afspraak te maken,er zit vaak een lange tijd tussen en vaak is het een paar minuten werk.Beter zou het zijn als je een mailtje naar de audicien kon sturen voor een afspraak te maken.

    Goede service

    Ik ben dik tevreden met de behandeling.Veel geduld van de audicien en een prima hoortoestel.

    Sterke punten
    Ik weet natuurlijk niet of het in elke winkel zo is maar bij Martijn in buikslotermeerplein was het uitstekend

    Zwakke punten
    Ik vind het lastig om een afspraak te maken,er zit vaak een lange tijd tussen en vaak is het een paar minuten werk.Beter zou het zijn als je een mailtje naar de audicien kon sturen voor een afspraak te maken.

    KOOP NOOIT IETS IN DEZE WINKEL

    KOOP NOOIT IETS BIJ DEZE WINKEL!
    WIJ WACHTEN ONDERTUSSEN AL 5 MAAND !! OP ONZE DOCUMENTEN VOOR TUSSENKOMST VAN DE MUTUALITEIT !
    Op sociale media stoeffen met de zogezegde nominatie van Salesforce Retailer? Dit bedrijf is enkel de nominatie "kust mijn klo#$%" waard !
    Bah bah bah, wat een maffiapraktijken zijn me dat!

    Sterke punten
    Aan het lijntje houden met leugens!

    Zwakke punten
    Service!

    3x voor NIKS!!!

    Winkel gesloten tijdens vacantie onregelmatige dagen en onregelmatige uren geopend.
    Afspraak gemaakt via internet, bleek in de winkel niet bekend te zijn.
    Via klantenservice ( in de wacht 45 minuten) geprobeerd achter de geopende dagen en uren te komen. Kreeg de normale dagen met openingstijden. Chat gesprek geprobeerd te achterhalen welke dagen en openingstijden er waren, kreeg weer de normale en dag en openingstijden. telefoonnummer van filiaal proberen te krijgen, kreeg telefoonnummer met de mededeling dan kun je het zelf doen. Helaas telefoonnummer werkte niet. Naar de winkel gegaan 2e keer om te zien welke dagen en uren ze geopend zijn.: briefje met: geopend van woensdag t/m zaterdag van 10.30-17.30 uur.
    Vrijdag naar winkel (3e keer)om bril te halen: WINKEL GESLOTEN ( vrijdag doorgekrast).
    Meteen een mail met feiten naar klantenservice t.a.v. De directie.
    Ge-eist dat ze binnen 10 dagen de bril komen bezorgen na aftrek van de door mij gemaakte kosten. Vrijdag mail verzonden maandag heeft areamanager de voicemail ingesproken beginnend met de leugen dat ze al 2 keer vrijdag had gebeld ( niet waar want dat kan ik zien op de telefoon) excuses in overvloed, overmacht, privé redenen, personeel tekort enz.enz.maar ook met de toezegging van €30,== retour op mijn account in de winkel. Geen enkel woord over bril bezorgen. Dus zal dit ook wel niet gebeuren. 2 adviezen: betaal NOOIT voordat je volledig tevreden bent over de aangeschafte bril en controleer goed welke aktie er wordt gebruikt. Ze hebben nl.verschillende aanbiedingen en pakketten.
    Let op bij de pakketten zijn de prijzen alleen met een Hans Anders montuur anders kan het nog duur uitvallen.
    Als je de bril niet koopt omdat u daar goede redenen voor hebt even uw ziektekostenverzekering informeren dat je de bril niet hebt afgenomen anders kan het voorkomen dat je weer 3 jaar moet wachten op een vergoeding.
    Tot slot de slogan die ik Hans anders heb geadviseerd: HANS ga iets ANDERS doen maar dan BETER.

    Sterke punten
    Smoesjes verzinnen

    Zwakke punten
    Zoveel smoesjes dat ze er ongetwijfeld een extra cursus voor hebben gevolgd!

    Slechte ervaring!

    Ik ging naar de winkel in Winterswijk voor een leesbril. Geen meting, geen advies. Ik koos een montuur dat ik mooi vond qua uiterlijk en ze bepaalden mijn dioptries gewoon op basis van het lezen van een tekst op een papier. Dan gedurende 30 minuten alleen de advertentie voor de verkoop van de extra opties, die van twee brillen, ezv...
    Toen ik de bril ontving, heb ik 2 weken geprobeerd om me aan te passen, maar ze waren niet eens te vergelijken met mijn oude bril, die veel minder kostte dan de nieuwe.
    Ik ging naar de winkel en ze vertelden me dat de vinnen in het frame vast zitten en dat ik daarom de juiste positie moet vinden om te lezen (dit betekent dat ik mijn hoofd in dezelfde positie moet houden).
    Ik vroeg of ik het frame kon veranderen en ze vertelden me kort: NEE
    Hoewel mijn man na een maand ook een bril van hen kocht en ze hem vertelden dat hij binnen 30 dagen het montuur kan veranderen als hij zich er niet prettig bij voelt.
    Ik kreeg de indruk dat ik in de maling werd genomen en dat ze niet om het comfort van mensen geven, maar dat ze hun producten gewoon zo snel mogelijk willen verkopen.

    "Superkraswerend" Is onzin

    Ik heb hier in december een bril gekocht en na nog geen 5 maanden zitten er al krassen op. Dus Ik ga naar de winkel. En ze zijden: sorry we kunnen niks voor je doen omdat er geen kraswerende laag op je bril zit. Ik kom thuis en ik kijk op het bonnetje en daar staat: Superkraswerend. Dus ik ga een maand later weer naar de winkel met het bonnetje. En weer: sorry we kunnen niets voor je doen.

    Dat "Superkraswerend" is gewoon onzin dus.

    Volgende keer haal ik mijn bril weer bij prul Vianen daar zat er zelfs na 2 jaar geen krasje op.

    Slechte service

    01-06-2022 en op 11-06-2022 via uw contact formulier het bril totaal plan opgezegd. Heden 14-06-2022 nog steeds niets gehoord van Hans Anders.

    Zwakke punten
    Voor opzeggingen slecht te bereiken klantenservice


Bezoek Hans Anders

Schrijf een review