Specsavers

Waarom kopen zoveel consumenten hun bril, contactlenzen of hoortoestellen bij Specsavers? Dat is eigenlijk heel logisch. Wij bieden een geweldige combinatie van een uitgebreid en kwalitatief aanbod, veel waarde voor uw geld en professionaliteit. Specsavers beschikt over een zeer ruim en kwalitatief hoogwaardig assortiment van meer dan 1.500 verschillende monturen.

Specsavers Reviews

    Gehoortest door leerling

    Ook deze zomer weer 'recht' ( na 5 jaar)op nieuwe hoortoestellen.
    Vorige hoortoestellen werken nog wel, maar via de bijbehorende app kan ik geen verschil merken bij instelling voor lawaai-omgeving of 'universeel'. Gehoortest gebeurde door een leerling. Op zeker moment keek ze met een instrumentje in mijn oren en meende aan 2 kant iets raars te zien. Ze haalde er de mij van gezicht bekende audicien bij, die ook keek en sprak van een vliesje te zien, wat geen kwaad kon.
    Bij het maken v d afspraak voor de test had ik een gigantische vragenlijst toegestuurd gekregen. Was om (thuis) uit te printen en in te vullen vooraf aan de fysieke hoortest. Onderaan die vragenlijst stond dat die in te sturen was naar een mail-adres wat je audicien je gegeven had.Ik had de afspraak voor de hoortest online gemaakt. Dus Specsavers Venlo gebeld met de vraag waar ik die ingevulde vragenlijst heen moest sturen.Sprak vermoedelijk mett een callcenter-mevrouw, want ik had een doorschakeling gehoord. Aardig mens hoor, maar wat ze zou doorgeven gebeurde niet. Ik ontving geen appje of sms met het gewenste e-mail adres. Pas tegen 18.00u belde de audicien die begon me te herinneren aan het meenemen van de ingevulde vragenlijst of eerder dan de afspraaktijd te komen om die vragenlijst ter plekke in te vullen vooraf aan de hoortest.Dus was er niks doorgegeven van mijn telefoontje s morgens! Ik verkreeg nu wel direct het mail-adres waar de vragenlijst heen moest.
    Na de fysieke hoortest kreeg ik 2 modellen hoortoestellen voor m'n neus, vertelde ze me de categorie waarin ik viel en kreeg ik een berekening + offerte te zien. Heb wat zitten bakkeleien over de prijs, want ik had bij mijn verzekering goed bekeken op welke aanvullende vergoeding ik recht had. Het bleek, volgens leerling-audicien , dat ik bij toestellen met oplader de oplader zelf moest betalen. En dat terwijl mijn 'potje' van de verzekeringsvergoeding daar nog ruimte genoeg voor had. Vandaar dat robbertje stoeien over de prijs.
    Er werd mij ook gevraagd of ik de algemene voorwaarden op papier wou hebben en dat ik dat jazeker wel wilde, werd vreemd gevonden.
    Ik had de offerte ondertekend, een offerte is niet bindend, ze vonden het kennelijk jammer dat ik dat wist.
    Thuis nog eens alles bekeken, andere bedrijven vergeleken en heb besloten hier dan toch geen hoortoestellen te kopen. Want men werkt niet uitsluitend met gediplomeerde audiciens. Dus staan er leugens op de website.
    Daarnaast is me gebleken dat dit gedoe met die vragenlijst vele malen makkelijker gaat bij een andere audicien. Daar klik je onderaan de ingevulde vragenlijst op een link-knop en dan worden je antwoorden automatisch verstuurd. Bij Specsavers maakten ze me wijs, dat het nog zo'n nieuw systeem was en het daardoor niet gladjes verliep.

    Sterke punten
    Leugens op website en mondeling over gediplomeerd personeel en mailsysteem. Erg goed in leugens!

    Geen eerlijk zaken doen met specsavers

    Toen ik ontdekte dat mijn zicht slechter werd, ben ik naar Specsavers in Nijmegen gegaan om mijn ogen te laten nameten. Ik bleek een bril nodig te hebben. Bij het uitzoeken van een bril, mijn voorkeur was een bril, werd ik behoorlijk gepushed voor lenzen. Het leek mij niks maar ik moest het proberen, vond de verkoopster. Aangezien ik nieuw ben in dit wereldje, ben ik er in meegegaan. Het bleek niks voor mij te zijn. Ik kon ze erg moeilijk in- en uitkrijgen. De vervolg stap was dus een bril. Mijn gedachte ging uit naar een normale bril. Aangezien ik aanvullend verzekerd ben, zou een dergelijke bril volledig vergoed worden. De verkoopster adviseerde me toch dringend ook een bril te proberen met super digital glazen te proberen. Zelf had ik hier niet zo veel trek in omdat het me een zenuwachtig zicht leek op te leveren met al die verschillende vlakken. Maar goed, zoals aangegeven ben ik nieuw dus, en liet me dus verleiden om het te proberen. Als het niet beviel mocht ik hem terug geven. Het was wel een dure bril, ca. euro 750,-. Met de vergoeding van de verzekeraar eraf, ca euro 565,-. Ik zou recht hebben op een tweede bril, dus dat zou de prijs weer een beetje middelen. Het was oktober 2020. Daarna gingen we in lock down. De bril beviel in eerste instantie niet goed. Waar ik bang voor was gebeurde ook. Er was wel door Specsavers gezegd dat ik zou moeten wennen. Dat wennen is nooit echt goed gelukt. Dat heb ik ook telefonisch laten weten tijdens de lock down.
    Vandaag, 16-6-2021 ben ik terug geweest naar Specsavers. Ik wederom mijn ogen laten meten. Dat is keurig gedaan, geen klachten daarover. De meting heb ik laten doen omdat ik geen goed zicht had met mijn bril. Nu bleek de bril te ver op mijn neus te staan. De dame die de meting verrichte heeft hem opnieuw voor mij gesteld. Het was een stuk beter. Vervolgens werd ik geholpen door een verkoper om een tweede bril, waar ik nog recht op had, uit te zoeken. Dit bleek allemaal een beetje anders. Aangezien ik niet binnen de gestelde tijd, ik wist niet eens dat die er was, de tweede bril had uitgezocht, had ik pech. Ik heb de desbetreffende verkoper gezegd dat ik begrijp dat hij hier zelf niet veel aan kan doen, maar dat ik een overeenkomst heb met Specsavers en dat we te maken hebben met een uitzonderlijke situatie. Ik weet in ieder geval voldoende.
    - Nooit zal ik nog een bril kopen bij Specsavers
    - Nooit ga ik nog voor een bril naar een van die ketens die te veel geld uitgeven aan veel belovende reclames.

    Beste mensen, ik zou u willen adviseren om gewoon naar een goede opticien te gaan in uw dorp of stad die uw niet van een opdringerig advies voorziet en gewoon zijn afspraken nakomt. Toch wel fijn zo een menselijke factor.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    zie review

    Toch maar gekozen voor betere kwaliteit en service...

    Na 2 jaar en een week blijkt montuur niet meer te repareren en garantie verlopen. Voor mogelijke oplossing naar (op zaterdag) niet aanwezige bedrijfsleider verwezen. Nu, op vrijdagmiddag - in Rotterdam centrum 1 medewerkster aanwezig die vragen van klanten (ook telefonisch) en "orderbonnen" (o.i.d.) afhandelt, niemand in de brillenverkoop en (naar achteraf blijkt) een bedrijfsleidster die druk bezig is met afhandeling van aankopen. Hierdoor erg lang moeten wachten om te kunnen vragen of de bedrijfsleidster aanwezig is, waarna we ook nog eens lang op haar zouden moeten wachten. Daarom maar naar een concurrent gegaan om voor ons tweeën een nieuwe bril aan te schaffen en hun een "omzetje" van € 1.300,- te gunnen.

    Sterke punten
    Prijs?

    Zwakke punten
    Kwaliteit en service is m.i. bedenkelijk

    oplicht bedrijf

    mijn monteur was binnen een jaar kapot en ik wou een andere monteur met mijn eigen glazen erin en zal 19 euro betalen voor de monteur want zoveel koste de monteur en nu heb ik 150 euro betaald voor monteur plus nieuwe glazen terwijl dat niet de afspraak was nu mijn 150 euro kwijt plus geen bril

    Sterke punten
    hebben ze niet ze behandelen mensen slecht

    Zwakke punten
    hebben ze heel veel mensen oplichten dat is hun vak

    Lenzen kwijt bij post zonder restitutie geld! En verkeerde lenzen geleverd.

    Ik was jaren vaste klant bij Specsavers maar ben er nu weg om diverse redenen. Sinds ze zijn over gegaan op het lenzen abonnement ben ik al meerdere pakketjes met lenzen kwijt geraakt. De winkel kan niets doen in Hilversum en ze sturen je door naar de service lijn. Die geeft na 30 dagen geen geld meer terug dus je bent gewoon 3x 12 euro kwijt en geen geleverde lenzen! Waardeloos dus. Heb zelf maar online lenzen besteld want zat zonder lenzen waar ik dus wel voor heb betaald.

    Verder is het type lens opeens gewijzigd en deze lenzen zijn tot nu toe elke keer al na één week stuk gegaan.
    Terwijl het om maandlenzen gaat.

    Ik ben dan ook zeer ontevreden en ga overstappen naar een goede opticien.
    Specsavers is trouwens ook niet goedkoop meer dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

    Pijn door fouten van Specsavers

    In eerste instantie onvolledig voorgelicht over droge ogen (Ik moest duurdere lenzen hebben terwijl simpele oogdruppels ook prima werken) en de foute sterkte lenzen ontvangen. Toen ik eindelijk de juiste lenzen had kreeg ik enkel meer pijn. Na meerdere keren aandringen (over een aantal weken) hebben ze goed naar de lenzen gekeken. Inderdaad, een fout in de lens. Toen maar aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in Specsavers. Hebben ze het lef om me een paar weken later te bellen om te vragen of ik al wist welke lenzen ik wilde!

    Gevraagd mijn gegevens te verwijderen, maar zelfs dat is te veel moeite. Nu zelfs weer een brief van ze ontvangen omdat m'n ogen alweer een tijd niet gemeten zijn... Al maanden bezig met dit bedrijf.

    Zwakke punten
    Slechte deskundigheid
    Geen respect voor privacy

    Nooit meer specsavers

    augustus 2018 een multivocale bril gekocht bij specsavers.
    Vanaf dag 1 slecht zicht!! Terug met deze klacht naar specsavers. Mijn klacht werd volledig genegeerd! De bril was technisch gezien PRIMA volgens hun. De bril werd wat gesteld en zo moest het zicht beter worden. NIET DUS! Zo nog 3 keer terug geweest. Bij de 3 de keer wilde ik mijn geld terug , maar dat kon niet! De ogen werden nog een keer opgemeten . Bleek dat ik door de eerste meting sterkere Bril glazen gekregen had dan ik nodige had..foutje ..en inmiddels een half jaar verder. Een bril gekregen met volgens hun de juist gemeten bril glazen. Ook met deze nieuwe glazen is het kijken nog steeds een groot drama!
    Moet ik weer terug en moet ik weer voor mijn rechten strijden @#×¥£€% ₩ !!!!!!!!
    NOOIT MEER SPECSAVERS !

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Het ongeloof bij de medewerker,omdat zij toch als beste uit de bus kwamen op landelijk niveau.

    let op hoe je verzekerd bent

    Je moet geen collectieve zorgverzekering hebben. Ze declareren dan niet rechtstreeks bij je zorgverzekeraar. Ook de actie: wij verdubbelen uw zorgvergoeding, telt dan niet. Ben weer vertrokken zonder oogmeting en zonder nieuwe bril. Totaal niet service gericht.

    Sterke punten
    niet kunnen vinden

    Zwakke punten
    totaal niet service gericht

    Slechte oogzorg

    Mijn dochters hoefden jarenlang niet gecontroleerd te worden bij bestelling van nieuwe lenzen. Voor de zekerheid een 2nd opinion gevraagd bij Pearle. Hoornvlies van beide dochters bleek ernstig beschadigd. Och ja. Dat gebeurt. Zei Spec saver. Nooit meer Spec savers.
    Groet
    Herman Slaghuis

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zie reviee

    Onbeschoft

    Gisteren in Vlaardingen geweest en daar werd ik zeer onbeschoft behandelt door de eigenaar ik ben hier al eerder geweest en werd ook onbeschoft behandelt door ene Claus ik kom hier dus NOOIT meer mijn hele dag was verziekt !

    online support Specsavers

    Vreselijk! Ik heb het gevoel dat de medewerkers van online support helemaal geen verstand heeft waar ze mee bezig zijn. Zeer onprofessioneel en ik heb lenzen besteld online en tot twee keer toe is het kwijtgeraakt en volgens hen bij de Postnl wat ik voor de eerste keer kan begrijpen maar voor de tweede keer? Really? Uiteindelijk maar naar een winkel gestuurd en helemaal niet gecommuniceerd met de betreffende winkel dus ben ik gebeld door de winkel met de vraag waarom is uw lenzen hier bij ons geleverd?? Nooit meer via online bestellen.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Heel veel. Gewoon onprofessioneel.

    Zo lopen je klanten weg....

    Anderhalf jaar geleden bril bij …

    Anderhalf jaar geleden bril bij Specsavers gekocht
    Na staaroperatie bij Specsavers in Vlaardingen gevraagd om tijdelijk een glas zonder sterkte in de bril te zetten.
    'Daar doen we niet aan', was de reactie. 'U kunt wel een nieuw montuur kopen, we hebben hele leuke aanbiedingen....'
    Dan maar naar een andere opticien; werd gelijk gedaan, geen enkel probleem. Dááááág Specsavers, mij -en m'n hele gezin - zien jullie nooit meer terug!!!!!

    foute oogmeting en arrogante houding

    Voor mijn eerste bril een oogmeting laten doen bij specsavers paddepoel. Het begon er bij specsavers paddepoel al mee dat ik volgens de opticien opeens een afwijking had. (Als dat zo was had mijn oogarts in het ziekenhuis waar ik al jaren kom het allang verteld) Expres de oogmeting van de oogarts niet verteld. De oogmeting week zoveel af van die van de oogarts dat ik verbaasd was. Prompt kreeg ik te horen dat ik nog niet aan een bril toe was. Wat een arrogantie. Als in het ziekenhuis + 0.25 en + 0.75 met aan 1 oog een cilinder van -1 wordt gemeten en specsavers paddepoel meet +2 aan beide ogen met aan beide ogen een cilinderafwijking en daarnaast nog loopt te beweren dat ik een bepaalde oogafwijking heb dan ben je volstrekt ongeschikt om ogen te meten. uitleg kreeg ik niet. alleen maar de stellige overtuiging van zijn gelijk en mijnheer was op zijn teentjes getrapt toen ik hem tegensprak. Kennelijk kan iedereen zich maar opticien noemen.
    In hetzelfde winkelcentrum paddepoel inmiddels een bril besteld, hun meting was vrijwel identiek aan die van het ziekenhuis, ook bij hun had ik niets verteld over de meting van het ziekenhuis. En bij pearl kreeg ik een goede en heldere uitleg zonder verplichtingen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Arrogant, foute meting.

    slechte kwaliteit

    na 3 jaar is mijn bril niet meer te gebruiken door verkleuring van de glazen en het loslaten van de Coating / ontspiegeling.Als oplossing kon ik nieuwe glazen voor ca.300 € kopen met een korting van 50 €. Dat vind ik pure afzetterij omdat Specsavers volgens haar Reclame bij een aanvullend ziekteverzekering 2 Brillen Gratis verstrekt.

    Sterke punten
    geen een, want ook het Personeel bij het Hoofdkantoor is uitermate onvriendelijk.

    Zwakke punten
    Slechte Kwaliteit van Bril, onvriendelijk ( Vrouwelijk ) Personeel in de Winkel in Zeist en heel slechte Service.

    ingewikkeld

    Ben redelijk tevreden over de kwaliteit van de brillen
    Helaas laat de duidelijkheid over prijzen veel te wensen over.
    -Zoek je een zonnebril uit moet je toch 30,- bijbetalen voor de zonneglazen.
    - Bij een bril van 79,- kun je gratis variofocale glazen krijgen. Ben je aanvullend verzekerd krijg je die gratis glazen alleen bij een montuur van 109,- (althans volgens de juffrouw in de winkel.....)

    Sterke punten
    redelijke kwaliteit

    Zwakke punten
    Je moet hogere wiskunde gestudeerd hebben wil je de prijzen en aanbiedingen van Specsavers snappen.

Bezoek Specsavers

Schrijf een review