Hans Anders is een echt Nederlands bedrijf. In 1982 openden we onze eerste winkel in de Zwartjanstraat in Rotterdam. Het doel was om de toentertijd ondoorzichtige en prijsstarre optiekmarkt eens Anders aan te pakken. Toen ook nog eens bleek dat een aantal van de bedenkers dezelfde voornaam hadden was een naam snel gevonden. Hans Anders gáát voor tevreden klanten. Onze medewerkers doen er alles aan om u tevreden te stellen. In kwaliteit van producten, deskundig advies, de beste prijs en alles wat voor u nog meer belangrijk is. Daar kunt u op vertrouwen.

Artikelen over Hans Anders

Acties bij Hans Anders

Actie: 50% korting op een complete enkelvoudige bril Geldigheid: De actie is geldig van 3 maart tot en met 30 maart 2014 bij Hans Anders, zowel in de filialen als in de webshop . Een complete enkelvoudige bril is een eigenmerkmontuur met kunststof enkelvoudige glazen, voorzien van kraswerende la [...]

Hans Anders - Wintervoordeel acties

Bij Hans Anders ontvang je nu 50% korting op alle glazen, ook op alle glasopties. De actie is geldig op alle glazen voorzien van kraswerende laag en superontspiegeling met eventueel extra glasopties. De actie geldt bij aankoop van een montuur. Geldig van 9 december 2013 t/m 2 februari 2014 Ge [...]

Hans Anders Reviews

  • Als je geluk hebt tref je een vriendelijke en deskundige medewerker maar dat is niet altijd het geval. Het is een beetje fifty-fifty.
    En wat de deskundigheid betreft: Ik heb de refractiegegevens van 3 oogmetingen bij mij in de afgelopen 5 jaar verricht bij Hans Anders vergeleken. Er zitten onverklaarbare verschillen in. Bij de twee metingen zit de cilinder (krommingsafwijking) in het linkeroog en bij de derde meting in het rechteroog. De bijbehorende as (richting van de cilinder) varieert in de metingen van 70 graden via 78 graden tot 180 graden. Verder zijn er nog verschillen in de correctiesterkte, in de visus, en in de gemeten afstand tussen de pupillen. Kortom: het is een gok of de bril correct wordt aangemeten.

    Sterke punten
    Lage prijs.

    Zwakke punten
    Onvoorspelbare deskundigheid van het personeel. Ze krijgen hiervoor maximaal 2 sterren.

    Door Antonius op 30 november 2019 Reageer
  • Wij zijn al jaren bij Hans anders NOU kreeg ik vanmorgen een mail om 07.04 dat er een actie is van 25 nov tot en met 1 dec alleen er is nergens meer plaats voor een oog meting voor een nieuwe bril ik vind dit waardeloos van dit bedrijf een mail sturen 29 nov en de actie loopt maat tot en met 1 dec het lijkt wel dat ze zo min mogelijk brillen willen verkopen met deze actie wel zo genaamd een mooi actie maken en dan de laatste dagen de mail sturen voor een aanbieding en je kunt niet meer terecht voor een oog meting voor een nieuwe bril

    Zwakke punten
    De ze actie is gewoon waardeloos ik ben er nu achter hoe ze werken bij Hans Anders

    Door Arie op 29 november 2019 Reageer
  • 31-10-2019 gewone bril plus leesbril uitgezocht thuis spijt had toch liever andere grotere leesbril. 1-11-2019 gelijk terug was niet mogelijk om ander montuur te nemen omdat de glazen in productie zaten.kan niet gebeld worden of ze uit productie kunnen raar want ze zijn na mijn inziens toch nog niet gemaakt.ik wees op hun garantie dat na afhalen binnen 2weken mogelijk is ander montuur nee blijkt andere kleur of kleiner model vanwege de glazen. zo raar binnen 24uur kan je niet wisselen van montuur.nou laatste keer dat ik en me familie niet meer bij hans anders komen. flut service en medewerking

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    geen medewerking

    Door m stuivenber op 1 november 2019 Reageer
  • Ik voel mij misleid
    Ik wilde graag de aanbieding
    3 brillen
    Werd heel handig omgepraat over betere glazen etc kortom ik terug maarkon gelijk weergaan had getekend ???? Dus geen service geen communicatie niets ...
    Wat een slechte zg opticien ???

    Gaan nu zg toch nog kijken of ze nog iets kunnen doen
    Ik verwacht NIETS ....

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen kennis van zaken.

    Door Bcm kok op 1 november 2019 Reageer
  • Om lange wachttijden te voorkomen heb ik vooraf een afspraak gemaakt. Ik heb het namelijk al eerder meegemaakt bij HA dat ik lang moest wachten. Ik sta al een kwartier te wachten bij de balie. Nog geen goedemiddag of kan ik u helpen kon er van af!! Daarna wordt doodleuk een ander geholpen. Nadat ik aangaf een afspraak te hebben kreeg ik te horen dat er zo wel een medewerkster van haar pauze terug zou zijn. Meteen de winkel verlaten. Wat een slechte klantvriendelijkheid. Bij een andere opticien kreeg ik meteen een goedemiddag bij binnenkomst. Ga daar eens op cursus HA!!!!

    Sterke punten
    Klanten negeren.

    Zwakke punten
    Tja kan het nog slechter dan ik heb beschreven??

    Door Iris op 13 september 2019 Reageer (1 reactie)
  • Bril in december actie aan laten meten.
    Bril besteld werdt gelijk een verzekering mee verkocht.
    Moest een handtekening zetten. Achteraf spijt van.
    Bril voldoet niet multifokaal blijkt het leesgedeelte byzonder klein te zijn. Terug geweest en werd de bril alleen anders afgesteld maar hielp weinig.
    Er is gewoon een verkeerde bril verkocht.
    Voor mijn vrouw precies hetzelfde te klein leesgedeelte.

    Nu moest ik na een half jaar een nieuwe bril bij andere firma aan laten meten.

    Jaren klant geweest bij Hans Anders. Ga er nu niet meer naar toe! Waardeloos! Ze zijn nu aan het oogsten

    Sterke punten
    Teren op hun naamsbekendheid van goedkoop zijn.
    Volle winkel.

    Zwakke punten
    Nemen je nu waar.

    Door Will op 30 augustus 2019 Reageer
  • Onlangs een bril gekocht. Deze bril bleef maar knellen. Tig keren bij Hans anders geweest om de bril bij te laten stellen, zonder goed resultaat. Zij zouden intern overleggen hoe dit probleem om te lossen en mij hierover bellen.
    Nooit hebben zij gebeld, probleem ook niet opgelost.
    Ben naar een andere opticien gegaan, nl. Eye Wish. Zij vertelden mij dat de bril niet was afgesteld. Dit hebben zij voor mij gedaan en andere neuspats erop gezet. Probleem opgelost!

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Slechte service, geen kundigheid.

    Door Nana op 14 augustus 2019 Reageer
  • November 2018 koop ik 2 brillen bij Hans Anders, Een jaar ervoor had k al een bril bij hun gekocht. Als k in november 2018 ga, doet men eerst een test met een apparaat dat een pufje lucht in mijn ogen duwt en zegt men dat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Men doet daarna verdere testen en stelt een sterkte vast. Maart 2019 koop ik een bril bij een ander opticien, men doet een meting en men komt er achter dat de meting van mijn vorige bril ( van Hans Anders)te sterk voor me was. Ik ging zelf na maart voor een paar maanden uit Nederland. Dus ging zaterdag 3 augustus terug naar Hans Anders met het bewijs van beide metingen, en bespreek het met een medewerker. Het eerste wat hij zegt is dat er maar een maand garantie is op de sterkte, en dat ik niet na driekwart jaar terug kan komen met klachten.Dus zou ik zelf zelf voor de kosten moeten draaien van de glazen met juiste sterkte. Ik geloofde mijn oren niet en was niet tevreden met de manier waarop ik behandeld werd, dus ging naar huis en thuis aangekomen wat onderzoek doen. Op de website van hans anders word duidelijk gemaakt dat er een jaar garantie is op de sterkte van je bril glazen, dus k nam het initiatief om te bellen met de klanten service. Aan de telefoon kreeg k een dame die me vertelde dat als de sterkte minder dan 0.75 is dat zij dan niet verantwoordelijk zijn en dat ze niets voor me kunnen betekenen. Mijn ogen waren niet achteruit gegaan Hans anders heeft een verkeerde meting gedaan en het lijk nu mijn schuld dat ik in hun professionaliteit geloofd, want men vind ik heb getekend. Men verwacht nu dat ik €102 per glas betaal wat €408 voor de 2 brillen. Ik kan niet geloven dat ik als klant met goed geloof in t bedrijf zo behandeld werd en voor de leeuwen werd gegooid door hen. En nu heb k 2 brillen waar k niets mee kan en €324 die k heb vergooid door te geloven in de deskundigheid van dit bedrijf

    Sterke punten
    Mensen belazeren met zogenaamde garanties en niet nauwkeurige metingen

    Zwakke punten
    Niet professioneel omgaan met klanten met klachten

    Door Urvin markus op 5 augustus 2019 Reageer
  • 7 mei naar Gouda voor een zonnebril te bestellen.
    21 mei zou mijn bril klaar zijn.
    De 21 kreeg ik bericht dat de bril nog niet klaar was en het zou nog een paar dagen duren voordat ik de bril op mijn neus kon zetten.
    Ik heb toen een mail gestuurd dat ik op vakantie was en 8 juni weer terug zou zijn.
    11 juni mail gestuurd en gevraagd wat de status van mijn zonnebril was.
    Op beide mails geen reactie.
    12 juni Klantenservice gebeld en daar werd aangegeven dat de bedrijfsleidster van Gouda donderdag 13 of vrijdag 14 juni contact zo opnemen en er zou dan extra korting geregeld worden.
    Beide dagen geen belletje mogen ontvangen van de bedrijfsleidster.
    zaterdag 15 juni maar weer zelf contact gezocht met het filiaal in Gouda en je raad het al, wist van niets!!
    Gisteren mocht ik een mail ontvangen met daar in, HOERA, HOERA u bril ligt na dit een maand klaar.
    Dit alles is zo jammer!!



    Sterke punten
    Oordeel zelf maar.

    Zwakke punten
    Oordeel zelf maar.

    Door Rappoldt op 20 juni 2019 Reageer
  • Ben zeer tevreden over deskundige advisering, oogmeting, en klantvriendelijkheid. Twee variofocus brillen (incl.zonnebril) en nog extra bril.
    Resultaat van beide brillen zeer goed, wat n verbetering van mijn zicht. Complimenten aan het team van Breda-centrum.

    Sterke punten
    Zorgvuldigheid, deskundigheid en klantvriendelijkheid.

    Zwakke punten
    Geen zwak punt kunnen ontdekken.

    Door myriam breda op 29 mei 2019 Reageer
  • Ben zeer tevreden over deskundige advisering, oogmeting, en klantvriendelijkheid. Twee variofocus brillen (incl.zonnebril) en nog extra bril.
    Resultaat van beide brillen zeer goed, wat n verbetering van mijn zicht. Complimenten aan het team van Breda-centrum.

    Sterke punten
    Zorgvuldigheid, deskundigheid en klantvriendelijkheid.

    Zwakke punten
    Geen zwak punt kunnen ontdekken.

    Door myriam breda op 29 mei 2019 Reageer
  • Ben zeer tevreden over de zorgvuldigheid en de advisering van Hans Anders team Breda centrum.
    Na eerste oogmeting werd, gezien de resultaten,
    geadviseerd toch een tweede meting te doen.
    Na tweede meting werd verwijs naar oogarts gedaan, en terecht. Bleek staar aan beide ogen te hebben, maar nog te vroeg om te opereren.
    Terug naar Hans Anders, en zeer goed geinformeerd over de aan te meten bril en zonnebril beiden variofocus.
    Resultaat van beide brillen zeer goed, wat n verbetering van mijn zicht. Complimenten aan het team van Breda-centrum. Ik ben zeer tevreden.

    Sterke punten
    Zorgvuldigheid, deskundigheid en klantvriendelijkheid.

    Zwakke punten
    Geen zwak punt kunnen ontdekken.

    Door myriam breda op 29 mei 2019 Reageer
  • Meer dan 30 jaar klant Hans Anders Leeuwarden.laatste jaren telkens minder service. Vooral lange wachttijden in de winkel.
    Vandaag winkel uitgelopen, onvriendelijke dame, en toen ik geen aanbetaling wilde doen, was ze vertrokken, de vestigingsmanager ophalen.
    Nooit een verplichting in Leeuwarden, nu wel. Als vaste klant laten ze je zo de winkel uitlopen. Maakt hen niet uit. Het wordt vanzelf einde werkdag. De oude garde personeel voelde nog een verantwoordelijkheid en is service gericht. Maar helaas verandert dit bij HA ook. Ga zo door....en er zullen meer mensen jullie voorbij lopen. Onze familie zien jullie niet weer.

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Service en onvriendelijk.

    Door Anneke op 7 mei 2019 Reageer (1 reactie)
  • op vrijdag afgebroken neussteun, op zaterdag naar HA Arnhem Kronenburg, met veel geweld werd in eerste instantie gepoogd een nieuw steuntje te plaatsen, 2e medewerker was gelukkig wel op de hoogte van de juiste wijze van plaatsing van een steuntje bij een RayBan bril, naar huis gegaan, 's middags opnieuw terug voor noodzakelijk nastellen, op maandag bij eerste gebruik brak de hele steun af. (vermoedelijk metaal-moeheid)

    Contact gezocht met betrokken winkel voor nieuw montuur, dame in kwestie zou op zoek gaan naar betrokken armatuur en eventueel andere winkels afbellen en mij terugbellen, helaas helemaal niks mogen vernemen.

    Zelf 's middags maar contact opgenomen met HA Huissen, keurig te woord gestaan door eneJeroen met de belofte dat hij e.e.a. zou uitzoeken en me zou terugbellen, dit heeft hij ook conform toezeging gedaan.

    Montuur was gelukkig op voorraad en werd gereserveerd, glazen zijn keurig overgezet door Esther en Jeroen, nieuwe bril werd in alle rust goed afgesteld en schade bleek ook nog eens onder de garantie te vallen.

    Mijn complimenten voor deze 2 medewerkers van HA Huissen, deze review is volledig op hun conto.



    Sterke punten
    telefonische bereikbaarheid, klantvriendelijkheid, nakomen van afspraken, oplossen van een probleem

    Zwakke punten
    geen !!

    Door Arjen op 6 mei 2019 Reageer
  • Dure leesbril gekocht van 289€ bij Hans anders. Met gratis tweede bril.
    Een dag na afhalen bril zie ik actie met gratis twee brillen. Klantenservice en vestiging willen niks doen.
    Schandalig hoe je bedonderd wordt door Hans Anders.
    Was ik maar naar specsavers gegaan die hebben ook actie met twee gratis brillen.
    Ga niet naar Hans Anders!

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Geen service. Je wordt bedonderd

    Door M d beer op 5 april 2019 Reageer (3 reacties)
  • Ongeveer2jaar geledeneen bril gekocht bij Hans Anders,4x kapot steel afgebroken, nu is hetmontuur uit decollectie gehaald en wordtik op kosten gejaagd door bijbetaling opander montuur.
    Goedkoopis duurkoop, nooitweer Hans Anders.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechtekwaliteit

    Door Herman Spier op 19 februari 2019 Reageer
  • 21-1-2019 3brillen besteld in leeuwarden mijn partner ook 3 afleverdatum 5-2 .Die van mijn partner 3 dagen later klaar.
    Mijn brillen : er moest eerst een montuur besteldt? wordendit gebeurt op28 januari op 29 januari wordt de afleverdatum verschoven naar 6-2 op 30 januari wordt de datum verschoven naar 8-2.
    Ben vanaf 1986 klant bij H.A, dit nog nooit mee gemaakt .
    Geen uitleg geen sorry slik het maar .Dit vind ik H.A onwaardig en niet erg klantvriendelijk

    Sterke punten
    Personeel in de winkel

    Zwakke punten
    komen afspraken niet na .slechte comunicatie

    Door Rene Wolvers op 30 januari 2019 Reageer
  • Ik heb al vanaf kleins aan een bril en ben bij verschillende aanbieders geweest. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij Hans Anders toch het beste thuis voel. De prijs versus de kwaliteit is prima, natuurlijk kun je een kwalitatief betere bril krijgen bij andere opticiens maar dan is de prijs ook 2x duurder. Vergeleken met een Pearl (waardeloze service in HHW) en Specsavers (iets duurder) heeft Hans bij mij een streepje voor. Dat komt mede door de echt goede service / vriendelijkheid van de winkel in HHW (met name Raadhuisplein). Zowel het geven van advies als het herstellen van problemen doen ze zonder problemen.

    Sterke punten
    Prijs / kwaliteit
    Service

    Zwakke punten
    Geen

    Door RenzoLuitjes op 18 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • een paar maanden geleden een bril gekocht bij Hans Anders in de Mare in Alkmaar. Ik was een lastige klant maar Anita en collega's hebben alles naar tevredenheid opgelost! Nogmaals bedank dames en vooral Anita!!

    Sterke punten
    nemen alle tijd voor je en geven goede adviezen. blijven altijd aardig ook als je zelf niet meteen weet wat je wilt of geen keuze kan maken.

    Door Meijer op 18 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We were looking for a hearing aid for my mother and saw advertising of Hans Anders. I should say that I don't very often see the kind of service my mother has received from Salomon Katz, audicien of Hans Anders (Middenweg, Amsterdam). As the doctor's test was not sufficient (the doctor in the hospital has done only the basic test, which audicien has already done himself), he did all the extensive testing and spent a lot of time tuning and adjusting two different aids to achieve the best results.
    His approach was very professional with a lot of patience and caring for the customer. We want to thank him again for an outstanding service!

    Sterke punten
    -attention to the customer
    -patience
    -professional knowledge

    Zwakke punten
    geen

    Door Elena op 3 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Al vele jaren heb ik een zogeheten briltotaalplan bij Hans Anders. Mijn ontevredenheid groeide met het jaar. De service in de winkel is allerbelabbertst. Altijd te weinig personeel en lange wachttijden. Altijd proberen je dingen aan te smeren die je niet nodig hebt en altijd is de cheque van het gespaarde bedrag ruim onvoldoende. Vandaag heb ik een nieuwe bril afgehaald. Er was mij beloofd dat de sterkte hetzelfde zou zijn als mijn vorige bril. Dat vond ik ook prettig aangezien ik dan zonder problemen van bril kan wisselen. De sterkte bleek echter af te wijken van de bril die ik al had. De verkoopster (want opticien kan ik haar niet noemen) bleef bij hoog en laag volhouden dat er niets aan de hand kon zijn want het stond zo in de computer. Pas na lang aandringen was ze bereid om de sterkte van de glazen ook te meten. Volgens haar was dit dezelfde sterkte als de bril van een jaar geleden. Na wederom lang aandringen was ze bereid om ook de oude bril te meten. Ze constateerde inderdaad een verschil in sterkte. Maar ze bleef wel vol;houden dat er niets fout was gegaan want het stond zo in de computer. Ze durfde zelfs te suggereren dat nik de bril wel ergens anders vandaan had. Ik heb de nieuwe bril meegenomen en haar beloofd dat ik nooit meer bij Hans Anders terug zou komen. Ze was daar zeer verbaasd over, want ze had toch niets verkeerd gedaan in haar beleving. Ik heb nu twee brillen. Maar de nieuwe bril gaat in de kast en die zal er waarschijnlijk nooit meer uitkomen want ik rij zo tegen een boom met dat ding.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Slechte service, te weinig en ondeskundig personeel, slecht omgaan met klachten.

    Door Peter op 3 juli 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 5 -3-2018
    nog geen 3 jaar geleden 2 brillen gekocht. sindsdien al drie keer afbrekende delen. Steeds wordt er moeilijk gedaan en krijg ik sterk het vermoeden dat er liever niet gerepareerd wordt, dat kost geld, daar verdien je niet mee. Ook voor het vervangen van afbrekende pootjes moest enkele maanden terug wel worden betaald. Niet veel , maar toch. geen echte service. Dit nadat er eerder werd gezegd dat er helemaal geen pootjes meer zouden zijn. Bij een volgend bezoek kon dat dus wel. helaas enkele weken later breekt een neusvleugel zomaar af. Vanmiddag dus maar weer naar HA in Amersfoort. Ik laat zien wat het probleem is en een weinig deskundig overkomende verkoopster kijkt er naar en kan niet meer vertellen dan dat ze dat niet kunnen maken, helaas maar een nieuwe bril aanschaffen. Als ik aangeef dat dit wel heel vreemd is en ik betwijfel of dit alles is wat HA voor mij kan doen, komt een mannelijke medewerker er bij. Nu wordt er gemeld dat het montuur er niet meer zou zijn (dat kwam mij bekend voor van de pootjes!) en dus kan de bril niet gemaakt worden. Als ik aangeef dat het toch wel mogelijk moet zijn te repareren en dat ik bij de opticien waar ik hiervoor altijd een bril kocht altijd goed werd geholpen volgt het volgende schandalige antwoord: "u bent hier dan ook bij de slager". Als ik aangeef dat ik mij nu heel slecht en vreemd behandel voel, wordt er nog gezegd dat dat dan maar zo is. Het is niet anders (leuk woord in dit verband!) Op mijn opmerking dat ik bij HA dus niet meer terug kom krijg ik nog een cynisch :"goedemiddag meneer"mee.
    Gelijk hierna naar Specsavers gegaan, waar ik uitstekend en vriendelijk ben geholpen bij een nieuwe bril.
    Klacht ingediend bij HA, eens afwachten wat ze daar mee doen.
    Mijn advies: ga niet naar HA. De kwaliteit is echt niet wat het bij anderen is en na de verkoop ben je een blok aan het been bij problemen. Beleid lijkt de klant af te schepen en repareren te voorkomen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    geen service
    ondeskundig personeel
    brillen van slechte kwaliteit

    Door Frank W. op 5 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mij werden hele dure hoortoestellen aangeraden, ik zei nog dat ik niet een klein toestel moest hebben, kreeg ik toch. Het galmde erg de hoortoestellen, werd veranderd, maar later galmde het weer, ja dat hoorde zo, dat went. Ik zei, ik vind het niet handig zo'n klein toestel, met aan de ene kant het toestel voor hard te zetten en het andere toestel voor zacht te zetten, dat wil ik gewoon op ieder toestel zo hebben. Iedereen kan er mee omgaan zei Hans Anders-audiciën. Ja maar ik ben niet iedereen!
    De opticiën zei dat ze met mij 3 uur was bezig geweest. Ik vraag mij dat terdege af, maar goed. Daar hamerde ze nogal op, was mijn antwoord, moet je andere baan kiezen, als je niet 3 uur met een cliënt bezig wil zijn, ja toch? Ik vraag daar toch niet om, om 3 uur met mij bezig te zijn? En toen ik een multifocus bril kreeg dacht ik, wat is dit? Ik zag geen moer met die bril. Ja u leest heel goed ermee. Ja met inspanning, maar niet normaal als ik altijd doe. En computer zag ik helemaal niks op! Ja dat is wennen en dat hebben we speciaal voor u zo gedaan en u wist ervan. Nou sorry, maar dan heb ik dat helemaal niet begrepen en had ik dat beslist niet gewild en genomen. Maar ze beloven me geld terug. Maar ze willen je gewoon dure dingen aansmeren en vinden zichzelf heel wat. Iedere andere zaak is in hun ogen niet goed genoeg, zij zijn de beste. Nee dus! Iemand met duizeligheidsklachten moet zeker niet aan een multifocusbril beginnen, slecht advies van Hans Anders !!

    Door Renee op 14 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Hans Anders

Schrijf je eigen review